Kuldebro ved hævning af gangbro?

Big brother aka Meta er i gang med at bilde mig ind, at jeg skal købe dyre, specielle beslag til at hæve en gangbro på loftet for at undgå kuldebroer. Det havde jeg end ikke tænkt på. Er det nødvendigt?

Og hvis det er, kan man så ikke nøjes med at lægge et stykke hårdt flamingo mellem spær og lægter til hævning af gangbroen (som jeg agter at udvide).

Jeg ser også, at jeg skal lave materialestop ud mod tagfod. Der er ikke undertag. Jeg forestiller mig et forskallingsbræt på tværs med luft cirkulation foran er tilstækkeligt - uden tagpap foran.

Og its true: jeg skal udvide gangbroen fordi der er for langt til lossepladsen med alt det med affektionsværdi (som den fremmeseng alle børnene har brugt, og som vi håber børnebørnene (når/hvis de kommer) engang kan bruge). Loftet er Guds have til dem af os med let til affektionsværdi :D
Big brother aka Meta er i gang med at bilde mig... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 29-09-2022 22:49:01

Big brother aka Meta Jeg er ikke så klog !  
Hvad betyder det ?
og hvem er ved at sælge dig noget,?
og til hvilken formål skal gangbroen hæves ?
Og længere nede hvilken materialestop. ?
En god måde at lave ekstra opbevarings plads hvis vi taler om gitterspær:
På hver side af de skrå tænger skrues en forskallings bræt på ca. 100 -120 cm
Oven på dem ( på langs af huset ) lægges / skrues forskallings brædder med 1 - 2 cm afstand.
Så får man en god hylde til tremmesengen, og gangbro er stadig fri. 

Meta er FB. De har skiftet navn og pusher de ting vi tænker på før vi selv ved det. 

Jeg skal efterisolere. Med papiruld. De vil have materialestop så det ikke blæser op af tegl. Og naturligvis en hævet bro også
Det er normalt at hæve gangbro så man ikke ender med at gå på isoleringen og kan få det under gangbroen. Det eneste der kan give en stor temperaturforskel, er hvis ikke de kan blæse isolering under gangbroen. Er det ikke bare det de mener? Tror der er noget der er blevet misforstået et sted
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan søge på winwin plader, til at sætte ved udhænget.

Elektronikteknikeren
Johns777 skrev den 30-09-2022 07:18:46

Det er normalt at hæve gangbro så man ikke ender med at gå på isoleringen og kan få det under gangbroen. Det eneste der kan give en stor temperaturforskel, er hvis ikke de kan blæse isolering under gangbroen. Er det ikke bare det de mener? Tror der er noget der er blevet misforstået et sted

Det var også sådan jeg selv mente det er, men se her. Det er dem, Facebook pusher på mig 😅
Det er ikke noget der giver kuldebro uanset hvad du gør, så den del skal du ikke være bekymret for. Med den pris på beslag, ville jeg holde mig til træ   

Du kan så lave hylder i siderne på samme måde.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Johns777 skrev den 01-10-2022 06:13:07

Det er ikke noget der giver kuldebro uanset hvad du gør, så den del skal du ikke være bekymret for. Med den pris på beslag, ville jeg holde mig til træ   

Du kan så lave hylder i siderne på samme måde.

Tænkte nok det var et forsøg på at sælge til os københavnere 🤣

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis