Krav til oplysninger om asbest i tilstandsrapport?

Hej med jer

Der er findes enormt mange byggematerialer, med risiko for indhold af asbest.
Der er uden tvivl en masse andre skadelige stoffer og materialer hertil, der kunne blive nævnt i tilstandsrapporten. 

Mit hus er fra 1962, og der er stadig de originale fliser med fliseklæb på badeværelse og noget af den gamle rørisolering er brudt ude i garagen - hvor der begge steder er risiko for indhold af asbest. Intet herom nævnt i tilstandsrapporten.

1.
Hvor går grænsen for, hvor meget der skal nævnes herom i tilstandsrapporten?

Med reference til min anden tråd:
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/245149/s/asbest-paa-loftet#633953

I tilstandsrapporten står følgende:
Der ligger enkelte små stykker
eternit på isoleringen, efter der
er lagt ny tagbelægning.. 

2.
Er der belæg for at klage over tilstandsrapporten, hvis det viser sig, at der er asbest rester / eternitstykker overalt og ikke kun "enkelte små stykker"?

3.
Det forekommer mig derudover besynderligt, at taget er fra 1962 ca., hvor det blev født med 50 mm battsmåtter, og at isoleringen på loftet nu er 300 mm mineraluld, og at der alligevel ifølge tilstandsrapport forekommer rester fra det gamle tag. Jeg tænker, at man normalt havde fjernet det gamle tag, og derefter lagt det nye isolering efterfulgt af det nye tag i 2008? Det er selvfølgelig også muligt, at 300 mm mineraluld er etableret før tagudskiftningen i 2008.

Mange tak for jeres interesse og svar

God dag
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedr pkt 3, så er det overvejende sandsynligt, at de 300mm er kommet før.
Vil tror der er efterisoleret før 2000, sikkert i firserne eller halvfemserne, - 50mm er meget lidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis