LED-dæmper med korrespondance

Hej med jer

Jeg er ny her, men har alligevel læst adskillige indslag vedr. mit emne. Mange gode forklaringer, men jeg kan simpelthen ikke få det til.

1) Dæmperen (billede 1) har jeg installeret som vist på billede 1. Fase (brun) er sat i L, sort er sat i bølge og grå er sat i Pil Ind. Jeg har kontrolleret denne del af installationen ved at tage den grå ledning ud med samlemuffe på, og sikret mig at jeg kan tænde, slukker og dæmpe - det virker. Dette var jf. de instrukser som jeg har læst på lignende tråde.

2) korrespondance-afbryderen (billede 2) har jeg forstået at jeg skal tage sort ud og blænde med samlemuffe. sætte fase (brun) og grå sammen. Herefter sætte en fjeder under tangenten. Dette har jeg gjort, men uden held med at få det til at virke.

Kan I hjælpe mig med at komme videre?

3) Som I kan se på billede 2, har jeg taget to ledninger fra den oprindelige installation, en sort og en grå. Den grå ledning er forbindelse til en helt tredje lampe (som ikke har noget med korrespondancen at gøre). Denne tredje lampe har ikke strøm før end den grå ledning er koblet tilbage på nettet (jeg kan ikke længere huske om den skulle have forbindelse til sort eller fase - har I gode råd her?

Jeg håber at I kan hjælpe!
Mvh Frederik
Hej med jer Jeg er ny her, men har alligevel læst... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
 Det er heller ikke nok at have et oscilloskop, det kræver også viden at bruge det. 
Ligesom med et multimeter, en hammer etc.

 


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Her måler jeg 107 V uanset om den er tændt eller slukket.
Hej med jer. Jeg prøver lige igen, og håber I kan hjælpe efter mine nye målinger:

Når kontakten er tændt måler jeg flg.

L = 233V
Bølge = 189V
Pil = 107V

Når kontakten er slukket måler jeg flg.:

L = 233V
Bølge = 13V
Pil = 8V

Kan ovenstående give en indikation af mulige løsninger på problemet?

Mvh Frederik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis