Nyt layout i forumoversigten

En ny forumoversigt er på vej: Prøv det ved at klikke her

Den nye måde at vise indlæggene på, giver mulighed for at man ser tråde på tværs af forumgrupperne. Det betyder at man kan få en samlet oversigt over alle de nyeste indlæg i hele forummet uanset gruppe. Man kan også filtrere ned på hovedkategorierne, f.eks. Bolig eller Have, og se alle indlæg på tværs af de forumgrupper, fremfor at skulle klikke igennem hver enkelt.

Visning af ulæste indlæg, ubesvarede indlæg er også med i samme oversigt, så man ikke længere skal klikke helt væk fra forummet (under menuen "Profil") for at se disse.

Som noget nyt kan man nu også se alle tråde, som man selv deltager i og senere kommer en mulighed for at vise alle tråde, som man følger.

Jeg har selv testet det gennem nogle uger og synes at det fungerer væsentligt bedre.

Giv meget gerne feedback og kom med ideer!

Mvh. AllanE
En ny forumoversigt er på vej: Prøv det ved at... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det virker dårligt på telefonen. Hvis jeg skal navigere fra forsiden til husbygning skal jeg åbne 3-4 forskellige sider og hvergsng åbne menu-træet fra ny. Kunne hele menutræet ikke åbnes fra forsiden fx?
Forskellen fra den gamle "aktive tråde" til den nye version der hedder "nyeste indlæg" kan ses på billedet herunder.

Det virker som om, at mange bedre kan lide den gamle version. Prøver at finde ud af, hvad der konkret gør den gamle version bedre. Ville det hjælpe, hvis farverne bliver fjernet på den nye (kategori-angivelsen til højre for overskriften) og at titlen på tråden bliver skrevet med mere fed og grøn skrift?

Mvh. AllanE
Det der i mine øjne er galt, er at det nye udseende er meget forvirrende at overskue. I det gamle udseende var det uhyre nemt at tilgå, idet menuen var overskuelig. F. eks. Jeg var meget på både og på maskiner og teknik (kan ikke huske den nøjagtige betegnelse) og så skimmede jeg resten af menuen for interessante indlæg. Kort sagt det nye udseende er meget uoverskueligt, det gamle udseende var meget overskueligt.
Mvh Finn
Synes også det så noget rodet ud i starten, men nu har jeg vænne mig til det.
Fordel er, at man ikke behøver at åbne de forskellige kategorier, hvis det f.eks. er flere nye indlæg under samme kategori.

Mvh - JHB

Annonce
Jeg tror det nye layout er noget, man lige skal have tid til at vænne sig til, og med tid lærer folk nok at bruge den nye menu. Jeg synes ikke, at det nye farvevalgt er et problem, dog er forkellen mellem "ulæst" og "læst" indhold meget vag, og næsten umulig at se på min skærm (Dell U2719D). Jeg har også lige et par små kritikpunkter og idéer, som er smidt i et nyt billed-eksempel.

1) Flyt "Start ny tråd" tilbage ud til højre, så den er over det indhold, hvor man rent faktisk kan starte noget nyt. Lav evt. layoutet på knappen om, så det ikke er en dominerende, grøn klods, der ikke passer ret godt med resten af designet, men noget lidt lettere og mere moderne. Den frigjorte plads over menuen kan evt. bruges til at vise en lille reklame, et sponsorlink eller noget tredje.

2) Da dette er et lav det selv forum, så må man kunne forvente, at folk kan bruge en vinkelmåler og/eller et vaterpas. Sådan et instrument kunne man med fordel sætte hen over den nye menu, og så lige få rettet op, så tingene sidder lige overfor hinanden (markeret med rød).

3) Nederst i den nye menu laves et permanent link, som leder frem til den gamle oversigt, som vises side om side med den nye menu. Den gamle oversigt friskes op, så den passer sammen med det nye design, og så kan de to ting eksistere samtidigt, indtil folk har vænnet sig til det nye.

4) Der er i den nye menu nogle runde cirkler, der markerer "Nye indlæg i denne kategori", og an på opløsning så kan tekstombrydning gøre, at de flagrer rundt på en måde, hvor de kan komme til at virke ulogisk og forvirrende placeret (markeret med blå).

Hellere leje end at bo på gaden.
Fedt! Gode input - tak. Jeg retter til.

PS: "Kan bruge et vaterpas" - HAHAHA!   

Mvh. AllanE
Den nye opsætning fungere ikke på min mobil. der står som overskrift seneste aktiviteter på LDS. Men ingen indlæg er markeret så jeg kan se om der er kommet nye indlæg siden jeg var der sidst.  Hvis jeg så går ind i menu og beder om aktive emner så kan jeg se hvor jeg har været og hvad jeg evt mangler i tråde jeg læser. Ps det er ikke tråde som er markeret som nogen jeg følger. Men bare dem jeg har læst og dem jeg ikke har læst. I aktive tråde er overskriften flot grøn og taleboblen er lys grøn og dem jeg har læst er det hele en lysere grå så man virkelig kan se forskel.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så har jeg lavet nogle af rettelserne.

  • Vaterpasset har været fremme og det hele flugter bedre. 
  • "Start ny tråd" er flyttet til højre
  • Overskriften på ulæste indlæg er nu mere fed og link-grøn
  • Cirklen der indikerede ulæste indlæg i en kategori er lavet om, så det nu er en lille prik til venstre for forum-navnet.
  • Antal indlæg er fjernet ud for forumnavnene. Denne er jeg i tvivl om, for det letter udtrykket, men er det ærgerligt ikke at kunne se tallet?
Hvad synes I?

Mangler lige at gennemgå mobil-versionen.

Mvh. AllanE
Halløj Allan.

Nu har jeg sørme fundet knappen til "gammelt layout" (blind høne kan også finde korn), dejligt, at du har lavet så man selv kan vælge.

Mvh Finn
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis