Nyt layout i forumoversigten

En ny forumoversigt er på vej: Prøv det ved at klikke her

Den nye måde at vise indlæggene på, giver mulighed for at man ser tråde på tværs af forumgrupperne. Det betyder at man kan få en samlet oversigt over alle de nyeste indlæg i hele forummet uanset gruppe. Man kan også filtrere ned på hovedkategorierne, f.eks. Bolig eller Have, og se alle indlæg på tværs af de forumgrupper, fremfor at skulle klikke igennem hver enkelt.

Visning af ulæste indlæg, ubesvarede indlæg er også med i samme oversigt, så man ikke længere skal klikke helt væk fra forummet (under menuen "Profil") for at se disse.

Som noget nyt kan man nu også se alle tråde, som man selv deltager i og senere kommer en mulighed for at vise alle tråde, som man følger.

Jeg har selv testet det gennem nogle uger og synes at det fungerer væsentligt bedre.

Giv meget gerne feedback og kom med ideer!

Mvh. AllanE
En ny forumoversigt er på vej: Prøv det ved at... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@AllanE: Tak for svaret! :-) Alternativt kunne burger-menuen bruges til at vise / skjule oversigten, på dens nuværende placering, og indstillingen kunne så gemmes i en cookie (lidt som menuen på f.eks. youtube). Jeg ville dog i givet fald lave burger-knappen transparent med tre grønne streger fremfor grøn med hvide streger, da det ville give et mere "moderne" look.

Noget andet, jeg vil foreslå dig, er at huske på, at nogen har svært ved at skelne farver, og derfor kan det være svært at se forskel på nye og gamle / sete indlæg, da nye indlæg ikke længere har fed skrift. I den forbindelse er et godt tip at teste nye designs i gråtoner, ved at tilføje "html { filter: grayscale(100%); }" til stylesheetet / CSS, da dette kan afsløre svagheder i designet, som ellers ikke ville blive bemærket.

Hellere leje end at bo på gaden.
Hej Allan. Jeg har et par ting mere. Hvis man klikker på feks bolig så kommer der efter lang tid en menu med de forskellige underpunkter. Som man så kan vælge hvorefter man igen venter en krig. Er det min komputer som er belvet langsom, eller er siden blevet langsommere end den var for et par mdr siden. Tit er det sådan at den køre og køre og så sker der ikke noget før jeg klikker igen. Nå men ideen var at man så undermenuerne uden at skulle klikke på overskriften.  Og nu er det sådan at lds generelt er åben i et faneblad på pc-en og derfor ender jeg alligevel henne under min profil når jeg vil opdatere siden når jeg kommer tilbage. Og når man beder om aktive emner så kan man også se hvor mange som har set på tråden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Halløj Allan.
I mine efterhånden ældre øjne, så er det nye look et gevaldigt tilbageskridt i forhold til det gamle look. Er der ikke en mulighed for, at man lave en swift imellem det gamle og det nye look. Hvis ikke, så er jeg stået af med at bruge "Lav det Selv".
Tak for mange gode år og indslag.
Mvh. Finn V. Petersen
Finn Gevind skrev den 12-06-2022 17:26:16

Halløj Allan.
I mine efterhånden ældre øjne, så er det nye look et gevaldigt tilbageskridt i forhold til det gamle look. Er der ikke en mulighed for, at man lave en swift imellem det gamle og det nye look. Hvis ikke, så er jeg stået af med at bruge "Lav det Selv".
Tak for mange gode år og indslag.
Mvh. Finn V. Petersen

Det kan jeg kun tilslutte mig. For mig virker siden meget mindre overskuelig og de seneste dage jeg har været herinde, har jeg bare lukket siden igen uden at læse nogle indlæg.

Menuen, ikoner og de forskellige farver gør et eller andet ved mit hoved. Svært at forklare hvad det præcis er, men jeg havde gerne beholdt det gamle eller som minimum med en burger menu som Kolding75 lavede

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Synes nu det ser fint ud. Lige så snart man trykker på Ulæste indlæg så ser det der ud som altid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ja, så må jeg sige, at jeg trænger til nye briller, for jeg kan absolut ikke se at menupunktet "ulæste" svarer til det gamle layout.
Min mening er, at Hjemmesiden "Lav det selv" er blevet særdeles meget ringere med det nye layout. Hvilket jeg synes er en skam, da Lav det selv er et rigtig godt forum.
Men jeg står af.
Jeg går stadig ind under min profil og klikker på aktive emner. Der ser det  så vidt jeg kan se ud om det plejer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Både du Kovas og EV Elmand skriver , at I kan få det gamle udseende frem. Der må jeg så melde pas. Forøvrigt  forstår jeg ikke hvorfor Administrator skal total-ændre udseendet på en ellers fantastisk god hjemmeside. Jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg sletter siden. DESVÆRRE.
Wow, det var noget af et spænd fra positive til negative reaktioner    

Tak for det!

Jeg lytter altid meget til den feedback, der kommer på nye tiltag. Det er svært at ramme noget, som alle er ubetinget glade for, men jeg skal nok justere, indtil vi har en løsning der fungerer godt    Så vent lige med at melde dig ud, Finn   

Her og nu genaktiverer jeg knappen "Vis gamle oversigt", så den stadig kan bruges, indtil vi har en løsning.

Men lad mig lige uddybe baggrunden for ændringen:

LDS er i høj grad drevet af fællesskabet og derfor er min fornemste opgave at ramme en balance mellem 1) at holde LDS kørende for de eksisterende brugere og 2) at udvikle LDS så vi følger med tiden og kan blive ved med at være det bedste samlingssted.

LDS er nødt til udvikle sig løbende. Sat på spidsen: Hvis vi havde bevaret den første version, som mange var glade for for 22 år siden, så tror jeg ikke, at LDS ville have holdt så længe.

Der er groft sagt tre typer brugere på LDS, som bruger siden meget forskelligt og derfor har forskellige syn på hvad der virker bedst:

1) De anonyme, der besøger LDS via Google fordi de har et konkret problem/spørgsmål og bliver henvist til en tråd.
2) Periodevis aktive brugere, som bruger LDS efter behov, stiller spørgsmål og deltager lejlighedsvist i trådene.
3) Stambrugerne (jer - som er absolut de vigtigste), som bidrager meget og typisk læser de fleste nye indlæg. Mange bruger "aktive emner" funktionen til at læse alle nye tråde.

Vi vil gerne rykke nogle fra 1 -> 2 (anonym til registreret) og fra 2 -> 3 (fra læsere til skrivere).

Jeg har ikke total-ændret udseende på hele LDS, men havde et mål om at forbedre forumoversigten af følgende årsager:

  • Mange brugere er forvirret over kategoriseringen, hvilket i praksis betyder at de fleste indlæg havner i Lav-hus. Nogle giver op og andre skriver sågar deres spørgsmål til mig via kontakt-formularen.
  • Jeg vil gerne arbejde hen imod en forsimplet, overordnet opdeling (bolig, have, bil mv.) og så en automatisk underkategorisering. Det tror jeg vil gøre LDS mere overskuelig og øge antallet af brugere der bidrager.
  • Tråde mangler ofte opmærksomhed i de små grupper, fordi de bliver overset.
  • Det kan være svært for brugere (af type 1 og 2) at gå på opdagelse i forummet, fordi det kræver mange klik at se alle kategorier - og det gør en typisk bruger ikke og de kender slet ikke "aktive indlæg". Jeg tror at det hjælper at kunne se alle indlæg på én gang eller f.eks. alle båd- eller have-relaterede indlæg i samme oversigt, fremfor at skulle klikke ind i hver enkelt underkategori.
------

Så spørgsmål er nu: Kan vi redde den nye oversigt ved at lave nogle af de ændringer, der nævnes her f.eks. færre farver, fed skrift ved ulæste indlæg, få "antal visninger" tilbage, hurtigere respons når man klikker på underkategorier?

Nu er der gået nogle flere dage: Er noget af det måske et tilvænningsspørgsmål?

Lad mig endelig høre hvad I synes!

Mvh. AllanE
Ups, det blev godt nok et langt indlæg   

PS: Kolind75, tak for tippet om at syreteste et design med grayscale(100%). Det er en rigtig god ide, som jeg vil tage til mig. Den federe skrift skal da vist tilbage igen (den er faktisk fed nu, men ikke så meget som før)

Mvh. AllanE
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis