Sr80 drejebænk

Hej har købt en sr80 drejebænk,er der nogen her i lav det selv der ved hvilken gevind der er på hovedspindlen.Jeg har prøvet at få spændpatronen af for at lokaliserer gevindet ved at sætte en stor skiftenøgle på patron kæben og daske med en hammer, men den sidder åbenbart mega fast.hjælp søges til afmontering af spændpatronen.Jeg kan jo ikke vide om tidligere ejer har limet den fast .Håber på hjælp. Vh Johnny.

J.J.Larsen
Hej har købt en sr80 drejebænk,er der nogen her i... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for dit svar Erik,føler mig mere tryg nu vh Johnny

J.J.Larsen
Hej Jens, du siger at du har forstand på Danfoss VLT.Jeg har købt en Danfoss vlt midi drive, og vil gerne monteret et potentiometer og en start og sluk kontakt.Jeg har kørt en automatisk motor opsætning,og motor køre fint,men det ville være fint med potmeter og tænd og sluk knap,har du en ide om hvordan parametrene skal indkodes.Jeg kan ikke finde noget om potentiometer i manualen.Der står heller ikke hvor stort potmeter skal være.På forhånd tak vh Johnny

J.J.Larsen
Johnny jørgen larsen skrev den 25-06-2022 12:08:31

Hej Jens, du siger at du har forstand på Danfoss VLT.Jeg har købt en Danfoss vlt midi drive, og vil gerne monteret et potentiometer og en start og sluk kontakt.Jeg har kørt en automatisk motor opsætning,og motor køre fint,men det ville være fint med potmeter og tænd og sluk knap,har du en ide om hvordan parametrene skal indkodes.Jeg kan ikke finde noget om potentiometer i manualen.Der står heller ikke hvor stort potmeter skal være.På forhånd tak vh Johnny

Jeg har forhåbentlig ikke sagt jeg har forstand på VLT, men kun erfaring   

Jeg har selv et par Danfoss VLT 2800,  de er lidt anderledes.

Fandt denne manuel på nettet Link på en VLT® Midi Drive FC 280, ved ikke om din hedder det.
Kik side 42, der er også hvordan man laver start stop, med eksterne kontakter.

Vi prøver igen, i morgen --
Sorry at jeg udtrykte mig forkert,selvfølgelig har du skrevet erfaring ,og ikke forstand ,jeg vil prøve det du har skrevet,og tak for hurtigt svar ,som sædvanlig vh johnny

J.J.Larsen
Hej, efter centrerpatronen er afmonteret,er jeg
klar til at opsøge spændtænger af mærket ortlieb
Oz 87.Er der nogen herinde som ved hvor man kan købe disse spændtænger, måske ligger inde med nogle af dem,samt pris for dem.Måske kan man bruge en anden slags spændtænger på SR 80 bænken.Gunner fra SR 80 siger at han ikke har nogen af ortlieb oz 87 spændtængerne, måske i kan hjælpe på forhånd tak Johnny.

J.J.Larsen
Annonce
Hej døjer stadig væk med at programmerer min Danfoss vlt midi drive.Kan få den til at kører forlæns og skifte frekvensen,men så stopper det også der.jeg kunne jo godt tænke mig at den også kunne kører baglæns samt en noget hurtigere opstart,den er langtids om at nå den høje 50 hetz og lige ledes at få hastigheden ned igen,på længere sigt ville et potentiometer jo være dejligt.Søger atter hjælp på forhånd tak

J.J.Larsen
Der skal sikkert  ændres et parameter inde i styringen for at den kan køre baglæns..
På min Vlt2800 skal der ændres i parameterne 016 og 002
For at få hurtigere opstart skal du ændre i parameteret rampe op og sætte tiden ned.
Er den længe om at stoppe så skal nu ændre i parametret rampe ned.
Du kan sagtens køre mere end 50 HZ det sker der ikke noget ved, måske du også skal ændre parametre her.

(pas på med at kære baglæns, når centrer patronen er skruet på)

Jeg  har lavet sådan et panel til min drejebænk, med start stop, og frekvensregulering,jeg køre motoren op på 3600 o/m det har ikke givet problemer..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hurtig svar,jeg vil prøve med de parameter som du nævner,håber det lykkes for mig

J.J.Larsen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også