Sr80 drejebænk

Hej har købt en sr80 drejebænk,er der nogen her i lav det selv der ved hvilken gevind der er på hovedspindlen.Jeg har prøvet at få spændpatronen af for at lokaliserer gevindet ved at sætte en stor skiftenøgle på patron kæben og daske med en hammer, men den sidder åbenbart mega fast.hjælp søges til afmontering af spændpatronen.Jeg kan jo ikke vide om tidligere ejer har limet den fast .Håber på hjælp. Vh Johnny.

J.J.Larsen
Hej har købt en sr80 drejebænk,er der nogen her i... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Zmilet jeg har haft det med afmontering af kloen og påskruning af en lang stang, og give den et kraftigt slag ,kørende oppe på øverste etage, er lidt nervøs for at skade spindlen samt lejer,men det bliver det nok til tak for deltagelse

J.J.Larsen
Det var da så lidt, sad bare lige tænkte på min egen, da jeg læste din tråd.

Kan også huske nu, at jeg købte noget Rustopløsende penetreringsolie, og det fik den lov til at stå med et par dage, hvor jeg gav den nogle gange i løbet af dagen.

Kan ikke huske om jeg slo på den monterede stang, kan huske jeg havde et 130cm vandrør i forlængelse
Tror også det er vigtigt at spindle er spændt helt fast, tror det var det der gjorde at min løsnede sig.

Krydser fingre for at du får den løs
Når jeg vil prøve at løsne kloen,tænker jeg at understøtte spindlen med noget jern,så når jeg slår på jernstangen som er fastspændt på bagpladen ,i håb om at det fordeler slaget,og ikke gør spindlen skæv.

J.J.Larsen
Nu når vi er ved sr80 bænk,er der nogen der hved hvilken farve den originale bænk har som ny??

J.J.Larsen
Du kan jo prøve at ringe/skrive til firmaet der laver sr80.. ​L I N K​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det har jeg gjort, men Gunnar er på ferie,og det var jo nu jeg havde tid til maling,så jeg ville lige prøve jer først,så jeg kunne komme igang

J.J.Larsen
Hej har fået en ny motor til min sr80 på 1,1 kw jeg har en vfd på 0,75kw ,det går bare sammen vel ,eller hvad er det vfd der går i udu for de motoren er for kraftig??

J.J.Larsen
Normalt tager frekvensomformeren ikke skade af en for stor motor, ofte vil den starte op og så køre ned i frekvens, så frekvensomformeren ikke overbelastes.

Men nu er det jo ikke sikkert motoren belastes så den bruger 1,1kw, så det er da bare at prøve.
PS. jeg har kun erfaring med Danfoss frekvensomformere...

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hurtigt svar, jeg var mest bange for at ødelægge min frekvensomformer ,motoren kan jo ikke få mere power end det kommer fra omformeren,så motoren  sker der jo ikke noget med (tror jeg - håber) .

J.J.Larsen
Du ødelægger ikke hverken motor eller frekvens regulering. Men måske går frekvens reguleringen i fejl på grund af for stor strøm. Det kommer jo an på hvad den er indstillet til. 
Er det en 3 x 230 v regulering skal då være meget opmærksom på at montere motor klemmer rigtig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også