Værste storm i mands minde.. Frank Chr. 4341 28-01-2022 21:13 I følge meteorologerne har vi en slem storm og stormflod i vente - har I fået sikret jeres ting og sager.? 22 svar 1 2 3 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12969 28-01-2022 21:54 Nu bor jeg 63 meter over daglig vande, så højvandet er nok ikke et problem. Men har været ude at samle lidt løse genstande, og fået dem indendørs. Vi prøver igen, i morgen --
Wezio 1797 4040 29-01-2022 10:10 Jeg har samlet ungernes ting ind. Vi bor 25 meter over daglig vande her i Jyllinge Syd, men jeg følger situationen nøje i den anden ende af byen, Jyllinge Nordmark, hvor det nye sluse- og pumpeanlæg i mellem Roskildefjord og Værebro Å nu skal bestå sin første prøve. Varslet siger 190 centimeter forhøjet vandstand. Under Bodil-stormen i 2013 var vandstanden på 206 centimeter over dagligt vande og her blev flere hundrede boliger ødelagte! Digelaget er ved at få kørt mandskabsvogne og nødgeneratorer frem til anlægget. Pumperne er så store, så der skal være mindst én person tilstede hele tiden for at overvåge det hele. Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk
bredker 3144 9760 29-01-2022 14:44 kan godt være at vandstanden kan give lidt problemer nogle steder da det er flere timers blæstmen vindhastigheden , er da blæst kraftigt op , bare for at skræmme folk , vi har da oplevet det der var langt værre
shortcut 1033 9900 29-01-2022 16:12 Kjøwnhawnere går i panik -og til psykolog.Sjællændere går i nødberedskab.Jyder tager en jakke på.Vestjyske fiskere kikker hjemme i klædeskabet om man stadigvæk har en redningsvest...Finder selv ud...... Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
BTA Handyman 929 5560 29-01-2022 23:05 Husk det her. Så skal det nok gå. De vigtigste huskeregler:- Bind børnene fast til trampolinen, så finder du begge dele samlet- Skriv navn, adresse osv på de ting som du regner med flyver væk, skriv det også gerne på russisk, polsk, lettisk, litauisk og Estisk, da tingene sandsynligvis ender derovre.- Fjern samtlige tagsten, på den måde undgår du at diskutere med forsikringen hvorfor fanden de blæste af.- Læg bunken med visne blade strategisk rigtig så de blæser over til naboen.- Fæld samtlige træer i haven, på den måde styrer du selv hvor de vælter hen ad.- Introducer svigermor for 'kite-surfing', hun ender dermed også i Østeuropa. Hende skal du dog ikke skrive navn på- er du single uden børn, hæv så 10000 kr kontant, og kast dem ud i stormen og se dem forsvinde i den blå luft, uden at få noget for dem, så ved du hvordan det føles at være gift og have børn.RIGTIG GOD STORM TIL JER!! 😂😂😂 Annonce
Frank Chr. Trådstarter 4341 30-01-2022 08:41 Status her til morgen - 2 store (35 år gamle) Omorika-søjlegran knækkede midt på stammen med et par gevaldig brag i nat, så nu har jeg to huller i rækken af de flotte grantræer - symmetrien er ødelagt.. hvad stiller man op med det?
PinkHenrik 6106 6300 30-01-2022 10:51 Jeg mistede 2 tagsten. Jeg har en hel stak af brugte sten fra en genbos hus, men desværre er det "kantsten" der røg ned og dem har jeg ingen af Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Frank Chr. Trådstarter 4341 30-01-2022 12:58 Så lige tv-nyhederne, et stort træ var væltet ned over et hus. Kom til at tænke på hvis et af mine sunde træer vælter over i nabohuset, er det så mig (min forsikring) der skal dække skaderne, eller er det naboens egen forsikring der skal dække?
BTA Handyman 929 5560 30-01-2022 13:32 Frank Chr. skrev den 30-01-2022 12:58:53Så lige tv-nyhederne, et stort træ var væltet ned over et hus. Kom til at tænke på hvis et af mine sunde træer vælter over i nabohuset, er det så mig (min forsikring) der skal dække skaderne, eller er det naboens egen forsikring der skal dække? Vi snakkede lige om det samme i går aftes. Og ved os var konklusionen at det måtte være vores forsikring der skulle dække. Men det er ikke nødvendigvis korrekt, var blot vores konklusion.
Frank Chr. Trådstarter 4341 30-01-2022 13:48 BTA Handyman skrev den 30-01-2022 13:32:17 Vi snakkede lige om det samme i går aftes. Og ved os var konklusionen at det måtte være vores forsikring der skulle dække. Men det er ikke nødvendigvis korrekt, var blot vores konklusion. Ja jeg er i al fald også i tvivl, for man kan læse følgende: "Står du med en trampolin i haven, som ikke er din egen, skal din forsikring som udgangspunkt dække eventuelle skader - og det kan gøre ondt på selvrisikoen. Er det klart og tydeligt naboens fejl, kan der dog sandsynligvis gøres erstatningsansvar gældende over for naboen ad juridisk vej"