Værste storm i mands minde.. Frank Chr. 4341 28-01-2022 21:13 I følge meteorologerne har vi en slem storm og stormflod i vente - har I fået sikret jeres ting og sager.? I følge meteorologerne har vi en slem storm og... Vis hele indlægget 22 svar « ‹ 1 2 3 Følg tråden Der er 20 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
je_ns 12969 31-01-2022 18:47 Hvis man skal have erstatning af naboen, for flyvende tagsten fra nabo, eller hans træer der vælter ind til en, skal man kunne dokumentere at det har været i uforsvarlig stand.Det svar fik jeg fra forsikringen, da en del af et tag blæste ind til mig, det er en del år siden, så måske det er anderledes i dag ? Vi prøver igen, i morgen --
bobenontot 1221 4100 31-01-2022 19:53 Det tror jeg ikke.Der er et gammelt princip inden for forsikringsverden: Tingskade går forud for ansvar.Det betyder, at hvis “tingen” er forsikret, så dækker denne forsikring - og ellers gør ansvarsforsikringen. Rettelse: Jeg er i tvivl om at tingen er forsikret eller burde være/kunne være?I 1988 fældede jeg et træ, som væltede ind i naboens tagudhæng. Selv om jeg følte “skyld” over ulykken, så var det naboens ejendomsforsikring som skulle betale. At det koster ham evt. selvrisiko, bonustab osv. er “bare ærgeligt” - det er jo noget han aftalt med forsikringe (billigere præmie). Også selv om jeg har en ejendomsforsikring!Drr er selvfølgelig undtagelser, dårligt vedligeholdt bygninger, rådne træer, ikke-sikrede trampoliner (det vil være meget omfattende at remse op). Uden at være sikker, så mener jeg, at hvis man bare har stillet en trampolin op UDEN at fæstne den med pløkke, så kan man blive erstatningsansvarlig. Men hvis stormen bringer lidt vraggods med sig, og dette vraggods F.eks. smadrer dit carporttag, så er det din ejendomsforsikring der dækker.Man ser på, om skaden kunne være undgået ved almindelig sund fornuft.Jeg har haft en genbo fra forsikringsbranchen - lige siden har jeg ALTID haft mit låg på kuglegrillen tøjet når den står ude, Træd ikke på mine ledninger :o)