Sodastream til Quooker co2 gasflaske adapter

Jeg har fået installeret en Quooker, som virker fint. Desværre viser det sig at de gasflasker som Quooker benytter, åbenbart ikke er helt magen til andre flasker på markedet. Dvs. at de 10 Co2 flasker som jeg havde stående til andet anlæg, åbenbart ikke kan bruges til en Quooker. Skuffende. Og det til trods for at de til forveksling ser helt ens ud og indeholder den samme gas. Træls når de ikke følger en standard.

Jeg er derfor på jagt efter en omformer, således at jeg kan bruge mine eksisterende flasker (fra en Sodastream), på mit Quooker anlæg. Jeg har forsøgt at Google mig frem til hvilket  rundt har jeg fundet  en lang række omformere, men jeg er i tvivl om præcist hvilken jeg skal bruge. Er der nogen som har erfarring hermed eller med sikkerhed ved hvilke omformer jeg skal bruge?

Jeg har fået installeret en Quooker, som virker... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde en adapter fra SR trade først, før jeg skiftede den til en ny regulator.

Fungerede meget dårligt. 1 den sidder fast på selve flasken når man tager flasken ud efter brug og kan derefter kun løsnes med en tang. 2 den pind der sidder i toppen skal reguleres hver gang du skifter flaske, da den ellers ikke kan slutte tæt. Generelt spildte jeg nok 10-20% af indholdet af en co2 flaske hver gang jeg skiftede, fordi jeg baksede rundt med den adapter. ​
eptr skrev den 21-10-2024 13:39:07

Jeg havde en adapter fra SR trade først, før jeg skiftede den til en ny regulator.

Fungerede meget dårligt. 1 den sidder fast på selve flasken når man tager flasken ud efter brug og kan derefter kun løsnes med en tang. 2 den pind der sidder i toppen skal reguleres hver gang du skifter flaske, da den ellers ikke kan slutte tæt. Generelt spildte jeg nok 10-20% af indholdet af en co2 flaske hver gang jeg skiftede, fordi jeg baksede rundt med den adapter.

Hej. Står snart i samme dilemma og har i den forbindelse læst op på jeres tråd. Den adapter som har givet dig problemer fra SR trade, er den magen til mit vedhæftet billede?
Mvh. Sebastian

Seba82 skrev den 04-09-2025 21:26:11

Hej. Står snart i samme dilemma og har i den forbindelse læst op på jeres tråd. Den adapter som har givet dig problemer fra SR trade, er den magen til mit vedhæftet billede?
Mvh. Sebastian

Ja, kan ikke fraråde dig nok at købe den. Køb sådan en her i stedet: https://www.sr-trade.dk/produkt/30390/ 

eptr skrev den 04-09-2025 21:31:30

Seba82 skrev den 04-09-2025 21:26:11

Mvh. Sebastian

Ja, kan ikke fraråde dig nok at købe den. Køb sådan en her i stedet: https://www.sr-trade.dk/produkt/30390/ 

Fedt, mange tak for svar!

Nogen der har prøvet den nye regulator? https://www.sr-trade.dk/produkt/30470/
Den gamle sælges ikke mere. Blot for at være helt sikker, kan man montere den originale quooker gummislange direkte i regulatoren, og bruge de almindelige CO2 flasker fra sodastream/aarke etc. - og ikke behøve at købe dem fra quooker selv - korrekt?

Tak for hjælpen 

Blogger på Livets små ting - www.drkoch.dk En blog om teknik, gadgets og god mad.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis