Sodastream til Quooker co2 gasflaske adapter

Jeg har fået installeret en Quooker, som virker fint. Desværre viser det sig at de gasflasker som Quooker benytter, åbenbart ikke er helt magen til andre flasker på markedet. Dvs. at de 10 Co2 flasker som jeg havde stående til andet anlæg, åbenbart ikke kan bruges til en Quooker. Skuffende. Og det til trods for at de til forveksling ser helt ens ud og indeholder den samme gas. Træls når de ikke følger en standard.

Jeg er derfor på jagt efter en omformer, således at jeg kan bruge mine eksisterende flasker (fra en Sodastream), på mit Quooker anlæg. Jeg har forsøgt at Google mig frem til hvilket  rundt har jeg fundet  en lang række omformere, men jeg er i tvivl om præcist hvilken jeg skal bruge. Er der nogen som har erfarring hermed eller med sikkerhed ved hvilke omformer jeg skal bruge?

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da ingen har svaret har jeg måtte finde svaret selv andetsteds. Kort fortalt: Der findes ingen omformer - i alt fald ikke en som jeg har fundet. Løsningen var derfor at udskifte regulatoren, dvs. afmontere den fætter som sad på slangen og sætte en anden på. Jeg endte med at købe denne: https://www.sr-trade.dk/produkt/30432/, som virker fint. 
Du skal nok lige være opmærksom på at du derved har afskrevet din reklamationsret på din Cube, da du har modificeret den til et tilbehør den ikke er godkendt til. Så det kan i værste fald være 10K ud af vinduet
GDS-manden skrev den 09-02-2022 17:31:11

Du skal nok lige være opmærksom på at du derved har afskrevet din reklamationsret på din Cube, da du har modificeret den til et tilbehør den ikke er godkendt til. Så det kan i værste fald være 10K ud af vinduet

 Mon ikke den kan bringes tilbage til original stand, hvis der bliver noget der skal over garantien.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 09-02-2022 18:36:52

 Mon ikke den kan bringes tilbage til original stand, hvis der bliver noget der skal over garantien.

 Præcis. Der er intet ødelagt. Kun afmonteret. Kan nemt påmontere den originale dims igen, skulle det blive aktuelt

Annonce
TomR skrev den 04-02-2022 13:13:16

Da ingen har svaret har jeg måtte finde svaret selv andetsteds. Kort fortalt: Der findes ingen omformer - i alt fald ikke en som jeg har fundet. Løsningen var derfor at udskifte regulatoren, dvs. afmontere den fætter som sad på slangen og sætte en anden på. Jeg endte med at købe denne: https://www.sr-trade.dk/produkt/30432/, som virker fint. 

Tak for din løsning på det her. Jeg har selv lige stået i præcis samme situtation og var lidt lang i ansigtet, da jeg erfarede at det ikke var samme gevind.

Hvor mange bar tryk sætter du den på?
Makyjo skrev den 26-02-2022 09:33:40
Hvor mange bar tryk sætter du den på?

Så vidt jeg husker blev der åbnet fuldt op. På den gamle tilslutning var der jo ingen regulator, så den må vel være at betragte som stående fuldt åben. Men 3-4 bar virker vel også fint...

Hej Tom
Jeg har lige set din tråd som jeg syntes var lige i skabet. Når jeg følger det link du har lagt op kan jeg ikke finde produktet på SR, kan du hjælpe med at genskabe linket eller anvise hvad du købte?

Pft
Tror det skyldes at har kommaet med at linket ovenfor. Prøv:
https://www.sr-trade.dk/produkt/30432/
Den ser i sådan her ud...
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis