Sodastream til Quooker co2 gasflaske adapter

Jeg har fået installeret en Quooker, som virker fint. Desværre viser det sig at de gasflasker som Quooker benytter, åbenbart ikke er helt magen til andre flasker på markedet. Dvs. at de 10 Co2 flasker som jeg havde stående til andet anlæg, åbenbart ikke kan bruges til en Quooker. Skuffende. Og det til trods for at de til forveksling ser helt ens ud og indeholder den samme gas. Træls når de ikke følger en standard.

Jeg er derfor på jagt efter en omformer, således at jeg kan bruge mine eksisterende flasker (fra en Sodastream), på mit Quooker anlæg. Jeg har forsøgt at Google mig frem til hvilket  rundt har jeg fundet  en lang række omformere, men jeg er i tvivl om præcist hvilken jeg skal bruge. Er der nogen som har erfarring hermed eller med sikkerhed ved hvilke omformer jeg skal bruge?

Jeg har fået installeret en Quooker, som virker... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak - for at bestille skal jeg vælge udgang til slangen, hvilken skal jeg vælge ?

Pft
Kan du afklare det Tom? :)
På min Quooker Cube måler jeg den ydre diameter på Co2 slangen til at være 6.3mm - så det virker lige umiddelbart til at være 1/4" (6.35mm) Push-In. Det prøver jeg at bestille
Yes, 1/4" passede fint til min Quooker og har virket perfekt lige siden.
Jeg endte med at bruge Watertrades større flasker og regulator: https://watertrade.dk/co2-kulsyreflaske-startsaet/374-co2-regulator-til-cube-inkl-2-kg-startsaet.html
Hei, var det enkelt (nemt...) å få koblet fra den eksisterende tilkoblingen? Det er ikke laget brukervennlig...
(hilsen fra Norge) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis