Isolering af Strø Gulv (sikkert diskutere før, men hey jeg er ny)

Goddag med mennesker og godt folk.
Så blev det min tur til at blive hus ejer (tillykke til mig) jeg er løbet ind i lidt små udfordringer.
Jeg har et 50 kvm strø gulv med ca 150 mm ned til klaplag originalt. Tanken er at brække gulvet og strøer op da de ikke er for gode. Lægge nye spærretræs strøer ned (45x95) ny fugtspær på klaplag og 20 mm kant isolering. Nu kommer spørgsmålet, hvor meget isolering kan man lægge mellem strøerne? Bliver bygget op med masonitpladerne som "vindskærm" Skal siges der er ikke noget under klaplag andet end 200 mm grus. Kan læse mig til at 75 mm er max. Hvad tænker I?

Galning
Goddag med mennesker og godt folk. Så blev det min... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Taksator kommer idag, ifølge tømmer er hele taget i samme dårlige stand. Det lægger lidt en dæmper på projekt gulv/køkken. Har sq ikke lyst til at et sort køkken med hvide bordplader op hvis taget skal ned 🤣

Galning
Så vi klar til store gulvspartel dag på fredag, endelig. 🙂

Galning
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så fik man sq gulv

Galning
Det ser godt ud🙂
Kan du ikke lige ridse op (for os, der ikke kan huske projektet i detaljer) hvordan gulvet er, og kommer til at blive, bygget op?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Fra stue og køkken til køkken/alrum med svømmende gulv. Jeg startede med et strø gulv, isoleret med træk batts. Hele skidtet brækket op. Klaplaget havde en forskel fra 0 til minus 40 mm. Så lagde beton leder ud til grov afretning (brugte portland rapid og 0-4 grus 1:3, vand efter behov) efter 3 uger var betonen tør nok. I fredags kom der flydespartel på, vi endte på 500 kg, det gik som en leg men vi var også 3 mand. Så nu skal det 120 mm isolering på (jackopor 250) og dampspærre, undergulv og så slut gulv. Det er i grove træk mit lille projekt

Galning
Så nærmer det sig slut gulv 😁

Galning
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også