Gearstangen er stram i gear1

Hej
Jeg lige købt en hyundai i40 2012 bilen har stadig garanti i halv år.
Gearstangen er meget stram, jeg kunne ikke får den i nogen gear, så jeg sætte helt nye kobling på der hvor jeg købt bilen af, det lidt bedre men stadig stram, jeg kan ikke får den i gear et, det skal rigtig presse til at får den i gear et ellers den skal i gear 2 efter jeg kan får den i gear 1. Jeg har skiftet kobling på min gammel bil, min kobling blev helt blod og nemt det som man ikke trykker på noget, men den her er hård jeg får helt
når man skifter gear når bilen slukket så det fint nok, ingen problem, men når man tænder bilen efter 1 minut den bliver stram, under kørsel den er ikke slemt, men i lyskryds sker altid eller når jeg skal starte med kører bilen. jeg håber at I kan hjælp mig. Hvad kan det værre??

Hej Jeg lige købt en hyundai i40 2012 bilen har... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen skrev den 27-12-2021 00:24:21

Sig mig, er der overhovedet bremsevæske på bilen?

Ja der er, men den er over max. Jeg ved ikke om de værksted har hæle så meget i eller hvordan,Men farveren er brun, min gamle bil var ikke såden. 

Mon ikke bare du skal have smurt gear kassen / stængerne.... du kan selv lokalisere det i motor rummet ved at kigge samtidig med en anden person skifter gear i bilen, medmindre den er pakken godt væk :)
Pezhman7777 skrev den 27-12-2021 00:29:00

Ja der er, men den er over max. Jeg ved ikke om de værksted har hæle så meget i eller hvordan,Men farveren er brun, min gamle bil var ikke såden. 

Få en anden til at kigge på den - bremsevæske er normalt klar. Gearforbindelserne kan sagtens sætte sig, især om vinteren, men mystisk hvis det kun er 1. gear så. Koblinger bliver typisk hårdere med tiden, men flytter koblingspunktet sig helt ned til bundmåtten, er der noget galt - især hvis den er selvjusterende.

cdp skrev den 27-12-2021 17:48:33

Få en anden til at kigge på den - bremsevæske er normalt klar. Gearforbindelserne kan sagtens sætte sig, især om vinteren, men mystisk hvis det kun er 1. gear så. Koblinger bliver typisk hårdere med tiden, men flytter koblingspunktet sig helt ned til bundmåtten, er der noget galt - især hvis den er selvjusterende.

Det er nemlig ikke 1 gear nu, den er hård ved alle gear. Jeg tænker på at det Hydraulisken har problem.

Fik du egentlig løst problemet? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis