Gearstangen er stram i gear1

Hej
Jeg lige købt en hyundai i40 2012 bilen har stadig garanti i halv år.
Gearstangen er meget stram, jeg kunne ikke får den i nogen gear, så jeg sætte helt nye kobling på der hvor jeg købt bilen af, det lidt bedre men stadig stram, jeg kan ikke får den i gear et, det skal rigtig presse til at får den i gear et ellers den skal i gear 2 efter jeg kan får den i gear 1. Jeg har skiftet kobling på min gammel bil, min kobling blev helt blod og nemt det som man ikke trykker på noget, men den her er hård jeg får helt
når man skifter gear når bilen slukket så det fint nok, ingen problem, men når man tænder bilen efter 1 minut den bliver stram, under kørsel den er ikke slemt, men i lyskryds sker altid eller når jeg skal starte med kører bilen. jeg håber at I kan hjælp mig. Hvad kan det værre??

Hej Jeg lige købt en hyundai i40 2012 bilen har... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frisk skrev den 10-12-2021 09:30:31

Min datter har een mage til. Den gør det samme. Nykobling ændrer ikke noget.

Har I fundet ud af var det var? 

Nej. De humper stadig
Hold på plan vej, sluk motoren og sæt i 1. el. 2. gear - start motor med kobling nedtrådt - hvis bilen triller let fremad, kobler den ikke ordentlig ud. Ps. I 40 har master/slave cylinder ifølge nettet, det kunne meget vel være der problemet er. Få lidt info ​HER​​​

cdp skrev den 25-12-2021 19:49:43

Hold på plan vej, sluk motoren og sæt i 1. el. 2. gear - start motor med kobling nedtrådt - hvis bilen triller let fremad, kobler den ikke ordentlig ud. Ps. I 40 har slave cylinder ifølge nettet, det kunne meget vel være der problemet er. 

Tak for svaren, jeg føler lidt koblingen er også for hård, og når jeg trykke ned på koblingen for skift gear under kørsel jeg kan hører lyd som en pump er dårlig, men når bilen står stille ved lyskryds, jeg kan næsten ikke får den i nogle gear. Er så bang for at det gearkassen. Men når bilen er slukket man kan nemt får den i gear men meget lidt modstand i.
jeg har lige et spørgsmål, jeg købt bilen fra en bilforhandler, han laver det en gang men det sammen problem, nr.2 gang det sammen problem. Hvornår har man ret til får pengerne tilbage? Men det sjovt er at han mener den bil har ikke noget problem og det normal! Kan FDM hjælp med såden problem? 

@cdp's svar triggede mig.

Når bilen har master/slave hydraulik til koblingen er der endnu en fejlmulighed som passer med dine symptomer.

Det kan ske at hydraulikslangen mellem de to cylindre kollapser indvendigt og blokerer delvist, og at koblingen derfor er hård og bilen ikke kobler helt ud.
Reparationen er billig, men kræver selvfølgelig ny væske samt udluftning.

Det er i det mindste "low hanging fruit" og et forsøg værd.

PS: den "pumpelyd" du hører er nok synchromeshringene der brokker sig.

Annonce
Hvis du er medlem af FDM vil det da være nærliggende at få dem til at se på problemet.

Søren O
Søren O skrev den 25-12-2021 21:02:00

Hvis du er medlem af FDM vil det da være nærliggende at få dem til at se på problemet.

Bedriver FDM nu et autoværksted? Det er nyt for mig.

Absolut ikke, men noget tyder på at du ikke er medlem. FDM har nogle prøvestationer hvor du f.eks. kan få undersøgt standen på en bil du måske vil købe. De udfører også almindelige bilsyn. 

Søren O
Bent Andersen skrev den 25-12-2021 20:45:01

@cdp's svar triggede mig.

Når bilen har master/slave hydraulik til koblingen er der endnu en fejlmulighed som passer med dine symptomer.

Det kan ske at hydraulikslangen mellem de to cylindre kollapser indvendigt og blokerer delvist, og at koblingen derfor er hård og bilen ikke kobler helt ud.
Reparationen er billig, men kræver selvfølgelig ny væske samt udluftning.

Det er i det mindste "low hanging fruit" og et forsøg værd.
Jeg kørte bilen idag, og jeg skulle bremse ved lyskrydset, så jeg kunne mærk min pedal brems gik helt ned i bunden, det som den bliver tømt , det sket flere gang end videre. Kan det noget med hydrauliks væsken gør ? Som på virker på min bremse og min kobling ? 
PS: den "pumpelyd" du hører er nok synchromeshringene der brokker sig.

Sig mig, er der overhovedet bremsevæske på bilen?

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis