Krydsfiner oven på lægter

Hejsa

Jeg skal have udskiftet mit gamle tag af betontagsten med tagpap. I den forbindelse har jeg snakket med en tømrer som siger at man kan lægge tagkrydsfiner oven på de gamle lægter, og så skære det gamle undertag væk. Er der nogen der ved om dette vil fungere? 
Hejsa Jeg skal have udskiftet mit gamle tag af... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 07-11-2021 13:38:38

Henrik19.

Jeg har ingen anelse om, hvilke  forudsætninger du har for at bedømme en håndværkers bedømmelse af opgaven. Jeg kunne gætte på, at du ikke har en håndværkeruddannelse.

Du har tilsyneladende heller ikke givet dig tid til at læse trådstarterens spørgsmål, som går på at bruge de nuværende lægter og skære undertaget væk. Så det drejer sig slet ikke om undertag.
Endelig har jeg den kommentar til dit spørgsmål om at stille kritiske spørgsmål til håndværkeren. Hvordan vil du stille kritiske spørgsmål uden at have en grundig viden inden for det fag, du stiller spørgsmålene til. Et er at stille spørgsmål og få svar. Et andet er at stille kritiske spørgsmål, som kræver kendskab til det, man stiller spørgsmål til.

Du vrøvler løs med en tåbelig stråmand. Undertagene er er et eksempel på hvad der sker, hvis man blot blindt lytter til udførende håndværkere, der er ligeglade med de langsigtede konsekvenser af deres løsninger. Intet med trådstarters tag at gøre, men et glimrende eksempel på folk der er kommet galt afsted ved blindt at stole på håndværkere.

Du mener tilsyneladende der ikke udføres masser af klamp af uddannede håndværkere? Og man bare skal klappe kaje og gøre hvad de siger? Jeg er uenig og mener man som forbruger skal stille krav til udførende håndværker. Mængden af direkte ulovligt/tåbeligt lort jeg har set i min “karriere” er imponerende/skræmmende.

Men lad os være enige om at være uenige. 

Trådstarteren spørger overhovedet om undertag, så det er sagen ganske uvedkommende.
Jo, håndværkere laver da også dårligt arbejde. Hvad du har set af dårligt/ulovligt arbejde, har jeg ingen kendskab til, så det kunne jeg ikke drømme om at bedømme. Men du giver tydelig udtryk for at kunne bedømme alle fags arbejde. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis