Billig EL

Måske ikke det der hentydes til med "sparetips", men anyway, nu er strømmen blevet rigtig dyr, så er der nogen der har et par "sparetips" til billigere el. Synes det virker uoverskueligt. Mit forbrug er sådan set meget lavt, omkring 700 kWh/år men alligevel betaler jeg et sted mellem 2000-2400,- om året for det, og nu bliver det endnu dyrere .. Min kvartalsregning (tilfældig), fra seas-nve, ser sådan ud. - Er der ikke noget man kan skrue på?! :-)

Måske ikke det der hentydes til med "sparetips... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Indrømmet jeg har heller ikke meget fidus til kernekraft, for når ulykken så endelig sker er fanden løs i Laksegade. Jeg har i øvrigt altid undret mig over hvorfor man ikke bygger a-kraftværker dybt nede i jorden eller langt inde i et bjerg.

Zigzag´s link er da vist en joke.

Ps. Jeg husker tydeligt Nej Tak atom protesterne her på min hjemegn ved Gylling Næs. Et skønt naturområde ville været blevet splitte ad - men det gør det nu måske alligevel, med de planer man barsler med Kattegatbroen. 
Ja der er både for og imod A-kraft....

Men ligger Barsebeck ikke stadig kun nogle få km fra København? Burde være en STOR trussel imod 1-2 mio danskere så ?

Men ingen brokker sig over det mere?

Frank
Og ja den side er mest for sjov, der er ikke noget der hedder "high speed" eller "overclocket strøm" selvom det kunne være smart...

Der er ellers stort potentiale! Forestil dig fx at tiden gik dobbelt så hurtigt, så fik du hurtigere løn, eller konen skrider hurtigere end ellers ;)
  • Barsebeck er blevet lukket for flere år siden , som det første i Sverige .......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Zigzag skrev den 02-10-2021 07:20:25

Frank
Og ja den side er mest for sjov, der er ikke noget der hedder "high speed" eller "overclocket strøm" selvom det kunne være smart...

Der er ellers stort potentiale! Forestil dig fx at tiden gik dobbelt så hurtigt, så fik du hurtigere løn, eller konen skrider hurtigere end ellers ;)

 Det ved jeg nu snart ikke, jeg ville da være ret træt af - at hvis livets sødme var overstået på den halve tid.   

Annonce
Det oprindelige spørgsmål gik vist tabt i jeres indlæg om grøn versus kul og a-kraft

Den eneste langtidsbesparelse jeg pt tror på, er at købe hvor der er differentieret pris på forskellige tidspunkter af døgnet. Og så styre den størst mulige del af forbruget hen på de billige tidspunkter.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Put a-kraftværket ud mellem havvindmøllerne. Så ser ingen der er en skorsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis