Billig EL

Måske ikke det der hentydes til med "sparetips", men anyway, nu er strømmen blevet rigtig dyr, så er der nogen der har et par "sparetips" til billigere el. Synes det virker uoverskueligt. Mit forbrug er sådan set meget lavt, omkring 700 kWh/år men alligevel betaler jeg et sted mellem 2000-2400,- om året for det, og nu bliver det endnu dyrere .. Min kvartalsregning (tilfældig), fra seas-nve, ser sådan ud. - Er der ikke noget man kan skrue på?! :-)

Måske ikke det der hentydes til med "sparetips... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Priserne er da også ekstreme i øjeblikket !
Hej Dan.
Synes nu det er vildt at du kan bruge så lidt strøm. 😀
Men når det er sagt, så har vi selv lige stået i den situation at vi skulle finde elleverandør (i forbindelse med huskøb) jeg blev anbefalet og gå efter de store og ikke nogen som blandt andet elforbundet, så jeg fik et tilbud på en fast pris 1 år ved Energi Fyn, der skal vi give 38 øre/kWh og 15 kr. i abonnement, det er da en lille smule billigere end det du har nu, alle afgifterne kan man jo ikke undgå så mener slutprisen er lige under 2 kr./kWh 
Slettet... da jeg ikke kunne bekræfte det.. det jeg huskede var noget ved navn Velkommen..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

efry skrev den 27-09-2021 17:38:30

 God ide, så skal vi blot have hævet Himmelbjerget med et par hundrede meter og have en stor balje lagt op ovenpå!

 Du har aldrig hørt om søhøjlandet?


BTA Handyman skrev den 27-09-2021 19:45:15

Hej Dan.
Synes nu det er vildt at du kan bruge så lidt strøm. 😀
Men når det er sagt, så har vi selv lige stået i den situation at vi skulle finde elleverandør (i forbindelse med huskøb) jeg blev anbefalet og gå efter de store og ikke nogen som blandt andet elforbundet, så jeg fik et tilbud på en fast pris 1 år ved Energi Fyn, der skal vi give 38 øre/kWh og 15 kr. i abonnement, det er da en lille smule billigere end det du har nu, alle afgifterne kan man jo ikke undgå så mener slutprisen er lige under 2 kr./kWh 

 Ved du hvad argumentet skulle  være?

Jeg har svært  ved at se hvad man får for de ekstra 20 øre/kWh og 15 kr. i abonnement i forhold til den aftale elforbundet pt har med vindstød? (Måske lige bortset fra en overskuelig regning 😉)

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Annonce
speddy skrev den 27-09-2021 22:56:23

 Ved du hvad argumentet skulle  være?

Jeg har svært  ved at se hvad man får for de ekstra 20 øre/kWh og 15 kr. i abonnement i forhold til den aftale elforbundet pt har med vindstød? (Måske lige bortset fra en overskuelig regning 😉)

 Vil gerne indrømme jeg ikke fik tilbud fra elforbundet, men fik fra andre lignende selskaber, og der var det utrolig svært at gennemskue hvad min slut pris reelt blev. Og som ekstra bonus i vores tilfælde, så fyrer vi med gas, hvor vi har fået et tilbud fra energi Fyn der ligger MARKANT under dem vi ellers har kunnet finde. Men ift el, så har prisen her, været utrolig nem at gennemskue og ved de andre, havde vi svært ved at få det overblik. Plus vi ikke er låst, ved energi Fyn har vi låst prisen på 1 år, men det er ikke en bindende aftale, så vi kan til enhver tid ændre aftalen indenfor det år. 

Som forventet fik jeg en tilmelding via Vindstød, som er en aconto opkrævning, som skal betales inden man bliver oprettet. Tænker ikke at der er nogen fare ved det andet at man nok lige skal huske at holde øje med hvad der sker omkring 1/4/2022 hvor aftalen udløber, om priserne flytter sig osv.
Når de sender den første regning, hvor prisen ikke længere er 15øre, skriver du bare til dem at du gerne vil fortsætte under elforbundets aftale...

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

DanP skrev den 28-09-2021 14:17:47

Som forventet fik jeg en tilmelding via Vindstød, som er en aconto opkrævning, som skal betales inden man bliver oprettet. Tænker ikke at der er nogen fare ved det andet at man nok lige skal huske at holde øje med hvad der sker omkring 1/4/2022 hvor aftalen udløber, om priserne flytter sig osv.

 Ren praksis - hvordan reg. Vindstød jeres aktuelle forbrug? 

Gennem elmåleren. Sådan en skal man jo ha.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis