Schukostik / Kraft stik

Har fået en vaskemaskine med Schuko stik men har kun kraft stik hvor maskinen skal stå,hvad gør jeg,orker ikke ting går i stykker el jeg får stød osv :-) ?
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du klipper Schuko stikket af om monteret det i et passende stik, svarende til dit kraft udtag.

Du kan tage chancen og montere det som angivet i selve kraft stikket, som er korrekt i 99% af tilfældene, men du bør måle om du får tilsluttet til den korrekte spænding (230v)

Er du helt på udebane, bør du alliere dig med en der ved hvad de gør. 🙂

 

Vælg jenshøjs alternativ med den tilføjelse, at du får lavet en dobbelt schukostikkontakt tilsluttet to faser og nul, så har du også muligheden for at tilslutte en tørretumbler.

fase
Takker for hjælpen :-)
PiaKrogh skrev den 19-04-2021 16:52:46

Takker for hjælpen :-)

 Pas på med og klippe ledningen, garantien kan ryge hvis du gør det.

Få istedet lavet stik ved siden af nuværende kraft stik som andre også foreslår 
Annonce
BTA handyman, det passer simpelthen ikke at garantien ryger hvis man klipper scukostiklet af og evt erstatter det med et dansk, eller montere det i en dåse jeg tænker at der findes Mindst 1.000.000 læs 1 million hvidevarer i DK der har fået klippet schuko stikket af og monteret i en dåse. !!!! 
Det jeg slet ikke i tvivl om at der findes. Men der er også lige indkøbt 75 ekstra fotovogne fordi staten har fundet ud af det kan betale sig da folk ikke kan finde ud af og overholde fartgrænsen. Det gør det jo ikke mere korrekt fordi flere gør det.
De fleste hvidevarer leverandører vil holde garantien selvom du har klippet stikket, MEN de er ikke forpligtet til det da det betragtes som en ændring hvorved garantien bortfalder. Hvis du bruger lidt tid på og kigge i brugsanvisningen ville du også se at det i nogle, står skrevet at du ikke må klippe stikket. Og når du vil gå fra shuko til dk så brug en omformer. De kan efterhånden næsten overalt. Derved er du sikret at garantien ikke bortfalder. 
Der er jo forskel på garanti og reklamationsret. jeg kan ikke forestille mig at sælger kan fraskrive sig reklamationsretten bare fordi man har sat et andet stik på.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 19-04-2021 20:03:10

Der er jo forskel på garanti og reklamationsret. jeg kan ikke forestille mig at sælger kan fraskrive sig reklamationsretten bare fordi man har sat et andet stik på.

 
læs punkt 3 fra Forbrugerrådet tænk.

Dengang vi købte hvidevarer. (Det et år siden vi købte vaskemaskine, tørretumbler og opvaskemaskine) blev vi også oplyst om dette. 
Ja  det var fordi du skrev om garanti. hvilket er noget helt andet en reklamationsret. Men ja,  der står at det kan påvirke reklamationsretten. så må man jo ta det til efterretning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis