Rantzau skrev den 03-03-2021 21:40:57
Ignorer idioten. Skal du sælge bør du rådfører dig med mægleren. Han eller hun kender forholdene og kan bedst råde dig til at få den nødvendige dispensation hurtigst muligt.
Jeg har ikke forstand på det tekniske, men tænker at kalde sagsbehandleren for idiot og skrankepave er i overkanten. Trådstarter der selv er byggeherre på 1 sal har tydeligvis ikke sat sig ind i reglerne (eller ignoreret dem) og prøver nu at redde den inden et salg. Sagsbehandleren ved kommunen er ikke sat i verden for at genere trådstarter, men for at sikre at de gældende retningslinier bliver overholdt netop for at beskytte den ny ejer. Jeg ville da blive super irriteret over at have købt det fine hus og konstatere at jeg skal have hoveddøren åben for at lufte ud på 1 sal. Der er pivkoldt fordi man ikke synes det er fornuftigt at isolere med 300mm og så er der i øvrigt mørkt hele tiden fordi man har ikke rigtig har gidet sætte vinduer i. Så begynder et juridisk tovtrækkeri om hvem der skal udbedre det og den første der får aben er den der har godkendt byggeriet. Derfor agerer sagsbehandleren som sagsbehandleren gør. Det er i bund og grund ikke raketvidenskab. Man kan blive så træt af at folk bare bygger løs og tænker det går nok og så sidder de bagefter og undrer sig over hvorfor man ikke bare lige kan få en dispensation på noget der allerede står færdigt.