Blackstar 10kw pillefyr

Jeg har en veninder som har en blackstar pillefyr som kun viser omkring 38 grader i fremløb. Radiatorerne er lunke og brugsvandet lige så!
Hun har gjordt fyret rent sidste torsdag, dagen efter var hendes gulvarme på badeværelset kold. Hun havde valgt at slukke fyret til natten og har rendt den næste dag. ( håber ikke der er noget frosset)
-Jeg ved intet om pillefyr men det jeg har gjort at lufte godt ud på de radiatore som var kolde.
- Der er vand på fyret 2 bar
- cirkulationspumpe den som sider uden for fyret er tjeket
-pumpe i fyret står på on i display, i meny såt der 30 og 50 grader
- vi har slukket og tændt fyret igen
Jeg har haft alle termostaterne af, masserede stifterne, uden termostaterne på burde fyret vil køre på Max fremløb??
Håber i kan se et problem
MvH
Torben

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok det vil jeg forsøge for det er godt nok mærkeligt😊
Et billede af fyret, så det er til at se indstillingerne, kan sikkert hjælpe lidt mere end principskemaet. Prøv da at tænde det og se om ikke det kommer i gang.

fase
Fyret står og brænder, men fremløb er ikke varmt værken på brugsvand eller radiator. Når kun op på de 38 grader ca som på billede
Annonce
Der må være et sted, hvor man kan stille temperaturen. 

fase
Jep men hvor? Men hvordan kan det være det har ændret sig? Har læst lidt om den sensor som holder øje med flamepunktet!
Burde fyret ikke stå og bulder der ud ad, når alle termostaterne er pillet af, hvis den står til 60 grader frem??
Problemet kan være at huset er så hundekoldt, at fyret ikke kan komme længere op i fremløbstemperatur fordi retur fra huset er usædvanlig kold. Det afhænger jo noget af om der er shunt på fyret, som sikre en passende returtemperatur ind i bund af kedel.
Der er mange fejlmuligheder, det vil nok være lettere, hvis fyret er på stokercloud og så vise linket til det.
Altså ikke password dertil, men blot linket, - så man kan se indstillinger, driftsdata, fejllog m.v.
Har I kontrolleret cirkulationspumpen? Den kan være gået i stå. På display trykker du på den store prik mellem de to pile. Nu er du inde i programmet. Øverst står temperatur. gå derind og check kedeltemp. Den skal være mellem 63 og 65 grader. Det er den temp man ønsker. Og sidst!!! Den “herd” som pillerne triller ind i for at brænde. Den SKAL ligge rigtigt.
Djaydjay
Det er et meget koldt hus fra 1880 tror jeg, sokkel bygget på Karsten, men ellers et fin hus.
Selvom huset er 

Frisk
Jeg har været inde i linket der hvor der står pumpe
Der står temperaturen 30 og 50 grader, er det der du mener.
Jeg er desværre ikke ved fyret nu, men jeg kan da få hende til at sende billeder.
Jeg vil gå hende til at kikke
Mvh
Torben

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis