Blackstar 10kw pillefyr

Jeg har en veninder som har en blackstar pillefyr som kun viser omkring 38 grader i fremløb. Radiatorerne er lunke og brugsvandet lige så!
Hun har gjordt fyret rent sidste torsdag, dagen efter var hendes gulvarme på badeværelset kold. Hun havde valgt at slukke fyret til natten og har rendt den næste dag. ( håber ikke der er noget frosset)
-Jeg ved intet om pillefyr men det jeg har gjort at lufte godt ud på de radiatore som var kolde.
- Der er vand på fyret 2 bar
- cirkulationspumpe den som sider uden for fyret er tjeket
-pumpe i fyret står på on i display, i meny såt der 30 og 50 grader
- vi har slukket og tændt fyret igen
Jeg har haft alle termostaterne af, masserede stifterne, uden termostaterne på burde fyret vil køre på Max fremløb??
Håber i kan se et problem
MvH
Torben

Jeg har en veninder som har en blackstar pillefyr... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøver lige en gang til, - er den på Stokercloud ??
Hvis den er eller I får den, så vil du kunne overvåge og ændre indstillinger på den hjemmefra, - det kan nok hurtigt blive billigere end at skulle ringe til smeden.
Du skal ind under temperatur og der ind under kedel. Den skal stå mellem 63-65 eller ihvertfald over 60.
Tak Frisk det giver jeg videre😊
Nå svært at se, men hun har sat fremløb til 63 grader fra 60 i kedel, så nu er hun oppe pt på 50 grader ind i huset, og den stiger endnu.
Så tak for hjælpen det luner her i den kolde tid😊
Producenten NBE anbefaler en kedeltemp. på 70 gr. 
Hun har også lige sat den op på 70 %, men hun har nu fundet ud af at når hun sætter varme på ude i hendes værksted på 25 m2 med 3 radiatore, ryger varmen ned.

I er altså nødt til at læse den tilhørende manual, så I kan få den til at køre 100 %, i stedet for de 65% den kører på nu som maks.
Det er jo klart at åbne 3 radiatorer vil få fremløbstemperaturen til at falde, når den i forvejen har svært ved at følge med.
Ja jeg er helt med nu, hun får smeden til st komme i morgen for at få den indstillet
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis