Blackstar 10kw pillefyr

Jeg har en veninder som har en blackstar pillefyr som kun viser omkring 38 grader i fremløb. Radiatorerne er lunke og brugsvandet lige så!
Hun har gjordt fyret rent sidste torsdag, dagen efter var hendes gulvarme på badeværelset kold. Hun havde valgt at slukke fyret til natten og har rendt den næste dag. ( håber ikke der er noget frosset)
-Jeg ved intet om pillefyr men det jeg har gjort at lufte godt ud på de radiatore som var kolde.
- Der er vand på fyret 2 bar
- cirkulationspumpe den som sider uden for fyret er tjeket
-pumpe i fyret står på on i display, i meny såt der 30 og 50 grader
- vi har slukket og tændt fyret igen
Jeg har haft alle termostaterne af, masserede stifterne, uden termostaterne på burde fyret vil køre på Max fremløb??
Håber i kan se et problem
MvH
Torben

Jeg har en veninder som har en blackstar pillefyr... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frisk
Herd, den må du lige forklare
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Nu er der lukket for varmen ud til værkstedet og temp er steget til  over 41 grader!
Nu spørger jeg bare dumt, er der ikke noget der hedder sommer og vinter indstillinger eller er det bare noget den selv finder ud af.
Er det muligt at skrue lidt op for varmen på fyret her i vinterperioden??
Er styringen på Stokercloud ??
På billedet ses at den kun kører 65 % og yder 6,7kw, selvom setpunkt for kedeltemperatur er 60 grader og aktuel temperatur kun er 41 grader, - du/I må læse manualen og så ind i styringen og få det ændret, så den kan yde 100 %.
Det var det samme igår, der ydede den også kun 65%, så der er lagt en begrænsning ind på max-ydelse.

Det kan osse være styringen regulere ekstrem langsomt, hvordan står P og I-led. ?
 
Djaydjay, hun må have en smed ud og kikke på det med Max 

Frank c jeg sidder desværre 60 km væk fra fyret så har ingen muligheder fir at rette på det men tak for hjælpen. Jeg kan jo læse at der er muligheder for at få ydelsen op så mange tak
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis