Tilbygning og regler

Hej,
Jeg skal have lavet en 40m2 tilbygning i mursten og gasbeton konstruktion samt eternit tag eller tagpap. Hvad er kravene med hensyn til jeg selv må lave det ? Skal kommunen have noget dokumentation fra en ingeniør eller andet ? Hvad med hvis man på et tidspunkt skulle til at sælge ? Jeg er selv gået igang med at tegne det hele i 3D og har det meste på plads hvad der skal være, hvor, størrelse, afløb, regnvand osv. Jeg er med på at jeg skal overhold BR18 krav med hensyn til isolering men er der andet som jeg absolut skal have en ingeniør over. Spær dimensionering er der en del omkring på nettet og jeg ved også trælast leverandør kan hjælpe.

/donnib

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bestiller spær hos en vel renommeret spær fabrik, så står de for beregning på dem.
Skal der være nogle bærende bjælker i forbindelse med en åbning i en bærende mur f.eks. Så skal denne beregnes og det er ingeniør arbejde.
Så har du jo de autorisations krævende fag: Kloak, Vvs og Elektriker.
Derudover må du stort set selv lave det hele. Om det så vil give en økonomisk lussing ved salg kommer nu mest an på kvaliteten. Hvis der ikke kan findes noget særlig ved tilstandsrapport, så er der vel ikke nogen købere der løber væk fordi det er selvgjort.
Når nu du er ved trælast for at få priser f.eks. så skal man lytte til de spørgsmål der kommer og høste de eventuelle guldkorn det kunne kaste af sig. Dem der sidder på kontoret der er ofte tidligere murere eller tømrer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi da anebefLe at du tager fat i teknisk forvaltning og spørg dem direkte hvad de vil have for at du kan få bygge tilladelse til den tilbygning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis