Valg af træ materiale til vindues bundplader

Hejsa.
Jeg skal sætte 3 vidnues bundplader i der er 100cm brede og stikker ca. 20 cm ud i rummet, så jeg kan sætte radiator skjulere under.
De skal laves så billigt som muligt og skal ende med at males hvide.
Men hvad skal jeg lave dem i?
Fordele og ulemper?
Valget ligger imellem massiv fyr, mdf eller krydsfiner (kan de egentlig bare grundes og males i højglans og så kan det tåle sol  og vand der bliver spildt når man vander blomster?)
En sidste mulighed er en laminatbordplade på 61x300 cm fra hjem og fix (det ved jeg kan holde til vand og sol men ved ikke om det holder i den kvalitet jeg har råd til).


Hvis man ønsker detaljerede svar, så må man stille detaljerede spørgsmål.
Hejsa. Jeg skal sætte 3 vidnues bundplader i der... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har efterhånden prøvet lidt af hvert, og uden at gå i detaljer regner jeg Røverkøbs Hafnia's tvivlsomme fluidum på linje med fru. Petersens hattelak.  

Når samtlige omkostninger indregnes (grunder og mellemstrygning) er prisforskellen ikke mærkbar.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 07-02-2021 22:49:39

Jeg har efterhånden prøvet lidt af hvert, og uden at gå i detaljer regner jeg Røverkøbs Hafnia's tvivlsomme fluidum på linje med fru. Petersens Hattelak.  

Når samtlige omkostninger indregnes (grunder og mellemstrygning) er prisforskellen ikke mærkbar.

 Så den du linker til, skal der ikke grundes inden den kan bruges på metal og træ?? Og derfor mener du der kan spares den vej?


Hvis man ønsker detaljerede svar, så må man stille detaljerede spørgsmål.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Grunding og mellemstrygning afhænger af overfladen. Træ suger og kræver normalt grunding, men det gør metal ikke. Begge overflader bør mellemstryges og slibes hvis du ønsker at opnå specielt glans 90's fulde potentiale.  

Som grunder og mellemstrygning er Silvanol Trægrunder (fås hos Silvan) ubetinget den bedste. Den binder godt og kan slibes til enhver mathedsgrad. Som grunder og mellemstrygning er Dyrup's produkter noget l....

Efterfølgende males med førnævnte Dyrup maling. Malingen fortyndes ca. 10% med vand. Dette giver den bedste flydeevne, og to gange er nok til en opak overflade uden farvestik.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Inden du går videre med fru. Petersens hattelak, vil jeg råde dig til at undersøge fluidummets luminans. Refleksionernes forskelle målt i Kelvin kan give mig både tyndskid og mareridt.    

... og ja. De er så markante at det kan ses med det blotte øje.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej...faldt lige over noget. Marmorborde kan købes for 100-200 kr. På dba, nogen gange gratis for at hente. Burde være nok til 2 bundplader. Rimeligt lette at skære med stor vinkelsliber. 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også