Udledning af co2 / kg oksekød.

Hej til jer.
Jeg sidder og undre mig over at man i den nyeste opgørelse over fødevarers klimaaftryk påstår at oksemørbraden er skyldig i 3x så meget udledning, som culotten og 5x hakket okse. Jeg ville mene at når dyret er vokset op og man så slagter det så så må hver kg vel stå for den samme mængde co2. Oksen kan jo ikke vokse op uden hale så 1 kg oksehale må vel stå for det samme som 1 kg mørbrad. Eller kan nogen forklare mig hvordan man regner det ud. Det ligner lidt dengang man påstod at træpiller lavet på affaldstræ havde mindre klimaaftryk end de skabe som var hovedproduktionen. Her må også hver del stå for sin del af træets samlede aftryk.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til jer. Jeg sidder og undre mig over at man i... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pink Henrik, FVST fraråder nu gravide at spise fisk fra Østersøen, og alle andre fra at spise mere end to æg om ugen - især æg fra egen hønsegård pga. dioxin indholdet. 
Kovas. Når man dyrker grøntsager (kartofler, løg, gulerødder, porre, kål etc.) er der en masse spildplads (over 50%) mellem rækkerne der ikke bliver udnyttet. 
Fjernet af moderator
(Årsag: Grimt sprog )

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har endnu til gode at være nede og hjælpe dem med at få børn. Det klarer folk stort set selv i de fleste verdensdele.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
kovas skrev den 01-02-2021 13:10:34

Hej til jer.
Jeg sidder og undre mig over at man i den nyeste opgørelse over fødevarers klimaaftryk påstår at oksemørbraden er skyldig i 3x så meget udledning, som culotten og 5x hakket okse. Jeg ville mene at når dyret er vokset op og man så slagter det så så må hver kg vel stå for den samme mængde co2. Oksen kan jo ikke vokse op uden hale så 1 kg oksehale må vel stå for det samme som 1 kg mørbrad. Eller kan nogen forklare mig hvordan man regner det ud. Det ligner lidt dengang man påstod at træpiller lavet på affaldstræ havde mindre klimaaftryk end de skabe som var hovedproduktionen. Her må også hver del stå for sin del af træets samlede aftryk.

 

Regnestykket er vel ud fra hvor meget mad du får fra et dyr, du får mere hakket kød end mørbrad, af samme årsag er mørdbraden dyrer.
Det koster mere at producere et kg mørbrad end et kg hakket kød.
Annonce
Folk burde spise mere vildt. Især hjorte- og råvildt, det koster stort set intet, og der er masser af dyr. 
Nu kan man jo stille et regnskab op på mange måder. Hvis vi forudsætter, at græsset skulle rådne op på marken, idskilles der nøjagtig lige så meget CO2, som hvis nedbrydningen sker i en ko. Det er sørgeligt, med alle disse klimatiltag. Det vil optimalt måske kunne give menneskearten en overlevelse på 2-3 generationer. Med den vækst menneskearten vokser med, VIL racen kolapse. Den eneste redning vil være, at vi ikke er så mange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis