Udledning af co2 / kg oksekød.

Hej til jer.
Jeg sidder og undre mig over at man i den nyeste opgørelse over fødevarers klimaaftryk påstår at oksemørbraden er skyldig i 3x så meget udledning, som culotten og 5x hakket okse. Jeg ville mene at når dyret er vokset op og man så slagter det så så må hver kg vel stå for den samme mængde co2. Oksen kan jo ikke vokse op uden hale så 1 kg oksehale må vel stå for det samme som 1 kg mørbrad. Eller kan nogen forklare mig hvordan man regner det ud. Det ligner lidt dengang man påstod at træpiller lavet på affaldstræ havde mindre klimaaftryk end de skabe som var hovedproduktionen. Her må også hver del stå for sin del af træets samlede aftryk.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til jer. Jeg sidder og undre mig over at man i... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ktm skrev den 03-02-2021 10:36:02

Men det taler vi ikke om, idet det ikke er politisk korrekt. Og så er det, at jeg finder hele debatten forløjet og i virkeligheden blot en pseudodebat. Når man ikke vil tage fat om hovedproblemet, den grasserende overbefolkning, ja så er alt andet jo blot ligegyldigt nonsens.

 

 Ja, man kan vel ikke fortænke Kinesere eller Indere i at de også vil købe en bil nummer 2 eller bo i et hus, stort nok til at hver person i husstanden har hvert deres rum, sådan som vi i den vestlige verden har gjort i årevis.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ktm skrev den 03-02-2021 10:36:02

Men det taler vi ikke om, idet det ikke er politisk korrekt. Og så er det, at jeg finder hele debatten forløjet og i virkeligheden blot en pseudodebat. Når man ikke vil tage fat om hovedproblemet, den grasserende overbefolkning, ja så er alt andet jo blot ligegyldigt nonsens.

 

 Og hvordan synes du så, at man skulle tage fat om hovedproblemet?
Som danskere kan vi jo højst bidrage med en reduktion på ca. 6 mill., hvis vi besluttede os for kollektivt selvmord eller (over noget længere tid) forbød kvinder at blive gravide.
Jeg tror ikke du får let ved at overbevise ret mange vælgere i Danmark om disse forslag, hvis de skulle blive fremsat af et politisk parti.
Tror du det vil være lettere i andre lande?

Jamen, har jeg uret?
Naturen prøver hele tiden, dog forgæves, på at reducere overbefolkningen, ved at introducere nye sygdomme, som vi så opfinder modgifte til.
Jeg er nok ikke den rette til at anvise løsninger, og da især når stort set INGEN vil indse problemet
Ja selvfølgelig kan jeg sagtens forstå at indere og kinesere vil have bedre levevilkår. Det er jo ikke det sagen drejer sig om. Problemet er, at kloden kan ikke dække disse behov i det uendelige. Allerede nu ser vi hvorledes MENAP og Afrika udstøder millioner af overflødige borgere til bl.a. det overfyldte Europa.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg mener og har læst at Danmarks CO2 aftryk svare til 0,01% af den globale udledning.
Jeg har osse læst at jordens 7,6 milliarder mennesker, faktisk kan være på Lolland og Falster, hvis de bliver stuvet tæt sammen som sild i en tønde. 
Frank Chr. skrev den 03-02-2021 13:42:45

Jeg mener og har læst at Danmarks CO2 aftryk svare til 0,01% af den globale udledning.
Du har sikkert ret, men nu har man politisk vedtaget, at Danmark kan redde hele verdens CO2 udledning. Jeg nævner ingen farve på partierne, men det ligger i den ene ende af spektret, og det er ikke blå.

Jeg har osse læst at jordens 7,6 milliarder mennesker, faktisk kan være på Lolland og Falster, hvis de bliver stuvet tæt sammen som sild i en tønde. 

 Så mange har vi ikke mad til     , og så bliver der ikke plads til at dyrke sukkerroer   


fase
Annonce
ktm skrev den 03-02-2021 11:39:19

Jamen, har jeg uret?
Naturen prøver hele tiden, dog forgæves, på at reducere overbefolkningen, ved at introducere nye sygdomme, som vi så opfinder modgifte til.
Jeg er nok ikke den rette til at anvise løsninger, og da især når stort set INGEN vil indse problemet
Ja selvfølgelig kan jeg sagtens forstå at indere og kinesere vil have bedre levevilkår. Det er jo ikke det sagen drejer sig om. Problemet er, at kloden kan ikke dække disse behov i det uendelige. Allerede nu ser vi hvorledes MENAP og Afrika udstøder millioner af overflødige borgere til bl.a. det overfyldte Europa.

 Nej, du har ikke uret, men er der nogen, der har påstået det?
Jeg kender kun nogle enkelte fantaster, der ikke ser det som problemet. Jeg er derfor ikke enig med dig i at 'stort set INGEN vil indse problemet'. Der er blot ingen, der endnu har fundet en løsning.
P.S.
Jeg tror nok at artsbegrænsningen i naturen oftest foregår på den simple måde, at hvis der bliver for mange af en bestemt art på et givent sted, så er der ganske simpelt ikke føde, lys eller vand til dem alle. 

  Når man dyrker afgrøder kun til menneske føde, tænker jeg det osse vil belaste miljøet med CO2 udledning i form af øget brændstofforbrug og planteværnsmidler i daglig tale kaldet sprøjtemidler. Dette vil påvirke miljøet mere end når man kun dyrker korn, majs, roer eller græs.  
Frank Chr. skrev den 03-02-2021 15:10:25

  Når man dyrker afgrøder kun til menneske føde, tænker jeg det osse vil belaste miljøet med CO2 udledning i form af øget brændstofforbrug og planteværnsmidler i daglig tale kaldet sprøjtemidler. Dette vil påvirke miljøet mere end når man kun dyrker korn, majs, roer eller græs.  
Der tror jeg nok du tager fejl. For øjeblikket dyrker vi vegetabilske afgrøder til at putte i dyrene. Omkring 80 procent af landbrugsjorden i Danmark bruges i øjeblikket på at dyrke foder til husdyr.. En saftig svinekotelet, som indeholder 35 gram protein, kræver et fem til seks gange større areal, end hvis man producerer den samme mængde plantebaserede protein.« Så der vil blive en masse jord som kan plantes med skov feks. Citater fra studie grøn kost som der blev linket tidligere.
Jeg synes at problemet med ktm-s synspunkt at overbefolkning er det eneste problem . og alt andet er seudo problemer gør jo, at så sidder "man" og venter på at "nogen" gør noget alt imedens man nyder sin hakkebøf ombord på flyet til Dubai. Uanset at vores fodaftryk kan synes lille så  er det dog uendelig meget større en aftrykket fra det samme antal indere. Men min optimisme er heller ikke stor på dette område. Så længe man synes, at det må da være de andre som gør noget, for det lille jeg kan gøre er da som en dråbe i havet.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kina gjorde noget ved deres hastig stigende befolkning for ca. 40-50 år siden med deres et barns politik. Så der er nogen der har gjort det. Men det fik de mange tæsk for i international debat.
De har så store dele af landet et system hvor ældste dreng / mand har pligten til at tage sig af forældrene på deres gamle dage. Så hvis der kom en pige så var man på " skideren " Så mon ikke der var stiltiende ret til abort til ca. 10 minutter efter fødsel. Der er i alt fald mange der er endt i floden. Og i de sidste 30 år er det kun piger der kunne adopteres fra KIna. 
Nu har de så det problem at der er stor mangel på kvinder i den gifte færdige alder.
Så verden over kunne man lave et system med et barns politik, Og helst startende i de lande som har en anden ældre forsørgelses kultur end den gamle kinesiske. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
@Kovas
Lad mig så omformulere min betragtning om at alle andre problemer er pseudo, skal forstås sådan, at overbefolkningen er det altoverskyggende problem mht til at få en bæredygtig klode.
Og når jeg bruger udtrykket pseudo, er det fordi stort set ingen vil forholde sig til hovedproblemet. Hele verden falder i svime over en lille mentalt syg svensk pige, der menes at sidde inde med løsningen af alverdens problemer.
Begynder man at tale om overbefolkningsproblemet, bliver man lynhurtigt udråbt som værende nazist osv..
Og nej, jeg sidder ikke blot og venter på at andre skal løse problemet. Jeg udspyr dagligt mine betragtninger over Internettet i alle mulige fora. Men det er nødvendigt med en erkendelse af problemet, før man kan begynde at løse det. Jeg tror ikke jeg ville komme langt ved selv at gå ud og skyde folk, for at tynde ud i populationen. Så jeg må nøjes med at påpege problemet, og det er der, jeg opdager at stort set ingen vil forholde sig til problematikken. Og det give tæsk!
De eneste, der tilsyneladende forsøger at gøre noget aktivt ved problemet, er vel i grunden Bilderbergfolkene og lignende konspirationsfolk, som Bill Gates, Zuckerberg, Soros m.fl. der mener at befolkningen skal nedbringes til 1,5 mia. Sikkert meget rigtigt, men desværre er deres ærinde at ville tage magten. Første forsøg på at gøre noget, skulle angiveligt være den igangværende Covid pandemi og ikke mindst medicinen imod den.
Det var en længere smøre og måske blot en konspirationsteori, som kan være svær at tilbagevise i sin helhed.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis