Vægudtag

Halløj! Jeg er i gang med at renovere min nye lejlighed og er i forbindelse med opsætningen af nyt tapet stødt ind i følgende vægudtag:
Før sad der en væglampe direkte i muffen i stedet for ledningen jeg nu har sat i. Jeg tænker umiddelbart ikke at det er noget jeg må nedlægge selv, men er der nogen der ved om man kan kontakte en elektriker døgnvagt, som kan komme forbi relativt hurtigt og nedlægge det? Det virker som om at der er godt run i branchen, så jeg tror der er en lang ventetid hos de fleste firmaer, er der nogle som har en god ide?

Håber i kan hjælpe :)

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør nok lige overveje prisen, hvis du tilkalder en døgnvagt. Visse firmaer har nogle heftige startpriser, så det kan hurtigt løbe i adskillige tusinde. Det er ikke længe siden, at der var en, som fik en pæn overraskelse efter at have tilkaldt en vvs-er, uden at læse det med småt.
djaydjay skrev den 20-01-2021 13:59:56

Du bør nok lige overveje prisen, hvis du tilkalder en døgnvagt. Visse firmaer har nogle heftige startpriser, så det kan hurtigt løbe i adskillige tusinde. Det er ikke længe siden, at der var en, som fik en pæn overraskelse efter at have tilkaldt en vvs-er, uden at læse det med småt.

 Det er netop også en af grundende til jeg skriver. Hvis der er nogen som kan anbefale en døgnvagt eller har andre gode idéer, så ville det være fedt 👍

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal ikke nedlægge lampestedet, som hedder en lampetdåse. Demonter ledningerne, som stikker ud, sæt låget på plads og tapetser hen over dåsen. Så er den gemt, og du kan tage den i brug senere, hvis det skulle blive aktuelt.
I øvrigt er det ikke noget man bare lige nedlægger på en times tid, 


fase
Hvis du vil have en elektriker på udkald efter normal arbejdstid så tænker jeg at priserne starter ved 2500 og du skal nok ikke blive overrasker over en timepris i nærheden af de 1000 oveni.
S. Fabrin skrev den 20-01-2021 14:07:22

Du skal ikke nedlægge lampestedet, som hedder en lampetdåse. Demonter ledningerne, som stikker ud, sæt låget på plads og tapetser hen over dåsen. Så er den gemt, og du kan tage den i brug senere, hvis det skulle blive aktuelt.
I øvrigt er det ikke noget man bare lige nedlægger på en times tid, 

 Skal jeg så bare sætte mufferne bag dåsen eller kan jeg trække ledningerne op til kabelboksen? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Mufferne ind i dåsen og så låg på men husk nu at slukke for strømmen først😏
mfrost skrev den 20-01-2021 14:21:29

Mufferne ind i dåsen og så låg på men husk nu at slukke for strømmen først😏

 Det er nu gjort, men da dåsen er sat skævt ind (bunden af dåsen sidder længere ude end toppen) , så stikker låget ud og det bliver nok ikke helt flot med glasfilt :/

Det blev lige der, billedet skulle hænge   
djaydjay skrev den 20-01-2021 14:56:50

Det blev lige der, billedet skulle hænge   

 Hahaa ja klart en løsning. Hvis vi får en elektriker ud som så skal etablere nogle loftudtag fra den nuværende stikkontakt. Behøver han så at få adgang tid dåsen? For så skal tapet fræses op alligevel 🤔

Det svært at svare på uden at kende din installation med hensyn til hvor ledninger kommer fra og hvordan de er sløjfet rundt, det er jo meget muligt at strømmen til nye lloftudtag kan tages andet steds fra.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også