Gulvvarme

Hejsa

Jeg har en to-etages villa hvor der er lagt Danfoss Living gulvvarme. Stueetagen er lagt i beton og har 6 kredse. Shunten sidder i kælderen.
Førstesal har 4 kredse og er lagt i trægulv med laminat top. Shunten sidder i kælderskakten, så i praksis mellem stuen og 1.sal.

Jeg observerer at der løber fint varmt vand til begge shunts, men det er begrænset hvad der kan skubbes ud i kredsene. Stueetagen kan lige holde sig nogenlunde varm i øjeblikket, men førstesalen er kold. Stuen ligger omkring 22 grader, men 1 salen svinger mellem 19-20 grader. Jeg har sat target tempratur på alle fælerne til 25 grader, men formår slet ikke at få fremlæbet til at blive varme...

Fremløb til førstesalen har kun lige temperatur så det ikke føles som den kolde hane.. men har slet ikke den mængde energi i sig der skal til for at hæve temparaturen.

Nogle med gode ideer til hvad det er jeg gør galt.. eller hvad der evt. kan være galt med systemt?
Hejsa Jeg har en to-etages villa hvor der er lagt... Vis hele indlægget
67 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og fremløbstemperatur er også for lav

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 26-12-2020 17:12:22

Det er ikke indreguleret, alle kredse står på n. Og på billede nr 2 er skruen i nr to hul ikke helt oppe som den burde være, 

 Right... hvordan får jeg gjort dette? har set noget med et ark hvor man kan taste længde på kreds etc ind... men hvor finder man det... 


Jeg kontrollerer lige alle skruer... får dem alle op hvis de ikke er det...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vedhæftede filer:

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 26-12-2020 17:23:41

 OK... jeg finder lige ud af længderne.. det burde ikke tage mig lang tid... 

hhgm skrev den 26-12-2020 17:29:49

 OK... jeg finder lige ud af længderne.. det burde ikke tage mig lang tid... 

 længderne er som følger: 76, 58, 55, 49

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Epoxymanden skrev den 26-12-2020 17:23:41

 godt... så længste er 76 -> 75 så hvis jeg forstår tabellen rigtigt er den længste 0, og man går så nedad i den kolonne der matcher længste (75). Her aflæser jeg så hhv 5, 4½, og 4. Hvordan anvender jeg så de tal? gætter på jeg skal dreje den røde krans tilsvarende.. men er det omgange? og hvilken retning? (har ikke prøvet om der kun er en...)


Du drejer  bare kransen indtil tallet du skal bruge står udfor det lille hak, om det er højre eller Venstre betyder ikke noget 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 26-12-2020 18:11:08

Du drejer  bare kransen indtil tallet du skal bruge står udfor det lille hak, om det er højre eller Venstre betyder ikke noget 

 ok.. og tabellerne er de samme?  man skal ikke bruge en der tager udgangspunkt i 75m?

Ja du tager udgangspunkt i 75 m tabellen til dem alle sammen. og de tal 5. 4,5  4 som du selv har fundet frem til er rigtige 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

hhgm skrev den 26-12-2020 18:14:16

 ok.. og tabellerne er de samme?  man skal ikke bruge en der tager udgangspunkt i 75m?

 godt.. jeg har indstillet de 4 kredse nu.. den længste skal vel blive på N?

Fremløbstemperaturen er desuden nu 30 grader... alle aktuatorer er stadig pillet fra... på nuværende tidspunkt er der en ganske lille ændring at spore.
Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også