Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr. skrev den 03-01-2021 12:19:08

..og Sydbank lancere nu et såkaldt Favorit-gebyr på 600 kr årligt, hvis ens samlede økonomi er under 300.000 kr årligt.
Findes der slet ingen normale banker mere i stedet for alle de gebyr-gribbe-banker? 

600 kr. er selvfølgelig penge, men hvis man tænker på, at forbrugeren gerne vil have adgang til netbank, Mobilepay, rådgivning og bankautomat for hævning af kontanter og alt sammen skal være 100% sikkert at bruge, ja så er det vel også retfærdigt at det koster, når forbrugeren ikke ligger flere penge i virksomheden (Det de kan tjene af en samlet økonomi på 300.000 kr. pr. år). 

Andre virksomheder gør jo nøjagtig det samme. Bilka siger jo også de får rabat hvis du købere flere (tilbudsvarer) og håndværkere forlanger også højere priser for de helt små projekter end de større.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Har valgt og oprette en opsparings konto hos santander  som er klar og samme konto hos norwegian som afventer  hvor der vil blive fordelt imellem , selve nem kontoen bliver i danske bank 
jetdirect: Er det rigtigt, at Santander ikke har negativ rente uanset beløb? Der står ikke noget om negative renter på deres hjemmeside. Og er det nemt at overføre til og fra opsparingskontoen?

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 05-01-2021 19:21:41

jetdirect: Er det rigtigt, at Santander ikke har negativ rente uanset beløb? Der står ikke noget om negative renter på deres hjemmeside. Og er det nemt at overføre til og fra opsparingskontoen?

 ja du skal oprette en opsparings konto hos santander eller norwiegan der er ingen gebyrer ved overførelse begge veje eller andet.

vedr santander skal du sende en kopi af det gule kort + kørekort/pas  så har du ingen probllemer når du skal flytte et beløb tilbage til din nemid konto, der er ingen binding hos de 2 banker og dine penge er sikret op til 750000  begge banker opretter konto i norge men de står i dkk, du beholder din nuværende nem konto i din bank du skal bare under grænsen for negativ rente

jeg har fået min konto hos santander og alt er gjort klar i danske bank til og flytt beløb så det kommer under negativ rente grænsen, men stadig  max 250000 på nemkontoen så negativ rente undgåes så denne konto ska ligge en del under da der kommer beløb ind hver måned på denne konto 

i danske bank kan man så betale 90 kr i kvartalet så man beholder alle sine nuværende fordele dvs alt er gratis selvom man kommer under grænsen for nuværende pakke i deres program

Annonce
For mit vedkommende er sagen afgjort - jeg køber mig et stykke skov, så kan min opsparing stå der og gro. Og hvis jeg så skal bruge lidt ekstra kontanter, sælger jeg bare et træ eller to.   
Det er da en god tanke, men du taber helt sikkert flere penge på den måde. Når så du skal have en Tesla om få år så skal der godt nok skoves mange træer.
En ven jeg har ejer sammen med 3 andre et stykke skov på ca. 8 Ha Det var klar til at træet skulle sælges men væltede i stormen Bodil. Træet blev skovet, solgt og der blev plantet nyt. Overskud ca.160.000. De træer har groet i ca. 60 år. Så det har givet et overskud på ca. 2700 kr. årlig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-01-2021 20:45:55

Det er da en god tanke, men du taber helt sikkert flere penge på den måde. Når så du skal have en Tesla om få år så skal der godt nok skoves mange træer.
En ven jeg har ejer sammen med 3 andre et stykke skov på ca. 8 Ha Det var klar til at træet skulle sælges men væltede i stormen Bodil. Træet blev skovet, solgt og der blev plantet nyt. Overskud ca.160.000. De træer har groet i ca. 60 år. Så det har givet et overskud på ca. 2700 kr. årlig. 

 Men det var da ikke negative renter   


Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand skrev den 06-01-2021 20:45:55

Det er da en god tanke, men du taber helt sikkert flere penge på den måde. Når så du skal have en Tesla om få år så skal der godt nok skoves mange træer.
En ven jeg har ejer sammen med 3 andre et stykke skov på ca. 8 Ha Det var klar til at træet skulle sælges men væltede i stormen Bodil. Træet blev skovet, solgt og der blev plantet nyt. Overskud ca.160.000. De træer har groet i ca. 60 år. Så det har givet et overskud på ca. 2700 kr. årlig. 

 Det bliver helt sikkert ikke kun nåletræ (som jo har det med at vælte ved det mindste vindstød) Blandings-skov (med en god tæt underskov) tiltaler mig mere.   ..og vil jeg have mig en ordentlig bil (ikke en Tesla), sælger jeg bare skoven igen.   

Frank Chr. skrev den 06-01-2021 22:42:31

 Det bliver helt sikkert ikke kun nåletræ (som jo har det med at vælte ved det mindste vindstød) Blandings-skov (med en god tæt underskov) tiltaler mig mere.   ..og vil jeg have mig en ordentlig bil (ikke en Tesla), sælger jeg bare skoven igen.   

 Handel med blandings skov hvordan foregår det hvor købes det og det kræver vel en del viden inden for området og veligeholdelse af skoven

Der er yderligere 165 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis