Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 190 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 01-08-2023 08:44:15

Vi har da også en rimelig pensions opsparing..  
Så undersøger du lige, hvad der sker med din folkepension, når du har en pensionsordning.

 Er på folkepension så det er der styr på...


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 01-08-2023 09:44:08

S. Fabrin skrev den 01-08-2023 08:44:15

Vi har da også en rimelig pensions opsparing..  
Så undersøger du lige, hvad der sker med din folkepension, når du har en pensionsordning.

 Er på folkepension så det er der styr på...

 Jeg tænkte nærmest på tillægsprocent, som er afgørende for visse ydelser, eller nærmere deres udeblivelse. Du får så heller ikke ældrechek og betaler medieskat. For du hører til bland de rige. Eller??


fase
S. Fabrin skrev den 01-08-2023 10:17:21

je_ns skrev den 01-08-2023 09:44:08

S. Fabrin skrev den 01-08-2023 08:44:15

Vi har da også en rimelig pensions opsparing..  
Så undersøger du lige, hvad der sker med din folkepension, når du har en pensionsordning.

 Er på folkepension så det er der styr på...

 Jeg tænkte nærmest på tillægsprocent, som er afgørende for visse ydelser, eller nærmere deres udeblivelse. Du får så heller ikke ældrechek og betaler medieskat. For du hører til bland de rige. Eller??

 Nej ingen ældrechek, eller betalt medieskat. (men er medieskatten ikke afskaffet/flyttet over på skatten?)

Har en bekendt der arbejder i en bank, med kontrol af hvidvask. Lige før nytår er er mange pensionister der flytter penge over til børn og bekendte, for at kunne få ældrecheken, efter nytår kommer pengene så tilbage på kontoen.
Den øvelse har jeg dog aldrig praktiseret  
Synes nu ikke jeg er rig, men gik ikke på efterløn, og fik en pæn skattefri præmie, så var der nogle indefrosne dyrtidsportioner fra engang i 70'erne det var også blevet til en del, endelig en aldersopsparing som er skattefri.
Huset skylder vi ikke noget på, men vi har også haft det siden 1978.
Og endelig har jeg en kone, med et godt betalt arbejde   


Vi prøver igen, i morgen --
Vi får heller ingen ældre cheks eller lignende. Det er jeg ret godt tilfreds med
Hvis jeg var i den kategori havde der nok ikke været råd til at invitere børn og børnebørn på Safari i Kenya sidste år, men alt betalt. Samlet sum kr. 400,000 -  
Og det er alene tjent på almindelig investering af pensions midler i årene 2019 - 21.
MHT. hurtig penge på lommen så kan de frigives med ca. 4 - 5 dages respit. Så det passer rigtig godt til de evt. ekstra udgifter der kommer. 
Jeg kender familie der har det ene mål at malke staten så meget som muligt, så forældres opsparing blev omhyggelig tømt så der blev både bolig sikring varme - , medicin- og anden hjælp. De sad så alene tilbage som et par " fattig røve "

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De eneste penge jeg har "gemt af vejen", er 130000 som min ene datter lånte til bilkøb, det var da de negative renter var florerende.
Hun har nu betalt ½ delen tilbage, i månedlige afdrag..
Men det udløste ingen ældrechek   


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Nu var det ikke for at beklage mig, at jeg skrev om pension og manglende ældrecheck, men mere en konstatering af, at den pensionsordning, som indgik i overenskomsten  i 1972,(jeg har været offentlig ansat og har haft mange utroligt spændende opgaver med alt fra 10kV til elektronik og SRO at gøre) ,gør at jeg faktisk ligeså godt kunne have været den foruden. Jeg sammenligner mig med en på ren folkepension, som giver mulighed for at få boligsikring o.lign. Når jeg sammenligner vores indtægter, og hvad der er efter faste udgifter er betalt, så får jeg ca. 100 kr. mere om måneden. Det er ikke overvældende meget. Jeg har heller ingen mulighed for at snyde staten ved at flytte penge til andre konti, for at suge af kassen. Det kunne man i øvrigt nemt komme over ved at se, hvad der havde stået på kontoen i løbet af året. Det kan banken nemt oplyse, men det er sikkert for svært for en politiker at finde ud af.
Je_ns og Erik jeg er da glad for at I kommer fint ud af det med pensionen. je_ns lad os mødes på skrift, når du mister din kones indtægt. Ikke fordi jeg på nogen måde ønsker det for dig, for det er en brat opvågning, skal jeg hilse at sige.
Erik det er fint, at du har råd til at invitere børn og børnebørn på ferie. Det er jeg ikke misundelig over. De fleste, der har råd til det, har sikkert arbejdet for at få muligheden.

fase
Uden at have læst det hele vil jeg give Fabrin ret i at der er nogen der ligger i en gråzone hvor det de har sparet op i gennem livet gør at de har de samme penge idag som hvis de havde nydt/brugt dem da de tjente dem og så fik højere tillæg og andet som pensionist nu. Den forskel synes jeg ikke er rimelig. Så er der dem der har sparet op så der er en væsentlig forskel, det er helt Ok at de ikke får så meget. 
S. Fabrin skrev den 01-08-2023 13:09:51

Nu var det ikke for at beklage mig, at jeg skrev om pension og manglende ældrecheck, men mere en konstatering af, at den pensionsordning, som indgik i overenskomsten  i 1972,(jeg har været offentlig ansat og har haft mange utroligt spændende opgaver med alt fra 10kV til elektronik og SRO at gøre) ,gør at jeg faktisk ligeså godt kunne have været den foruden. Jeg sammenligner mig med en på ren folkepension, som giver mulighed for at få boligsikring o.lign. Når jeg sammenligner vores indtægter, og hvad der er efter faste udgifter er betalt, så får jeg ca. 100 kr. mere om måneden. Det er ikke overvældende meget. Jeg har heller ingen mulighed for at snyde staten ved at flytte penge til andre konti, for at suge af kassen. Det kunne man i øvrigt nemt komme over ved at se, hvad der havde stået på kontoen i løbet af året. Det kan banken nemt oplyse, men det er sikkert for svært for en politiker at finde ud af.
Je_ns og Erik jeg er da glad for at I kommer fint ud af det med pensionen. je_ns lad os mødes på skrift, når du mister din kones indtægt. Ikke fordi jeg på nogen måde ønsker det for dig, for det er en brat opvågning, skal jeg hilse at sige.
Erik det er fint, at du har råd til at invitere børn og børnebørn på ferie. Det er jeg ikke misundelig over. De fleste, der har råd til det, har sikkert arbejdet for at få muligheden.

 Som der er nu er det det beløb der står på kontoen til nytår, der afgør om man kan få ældrechek, men jo ikke i orden at flytte flere hundredetusinde som nogle gør. Men et det nogle få tusinde kr. man taget ud, kan jeg godt forstå det.

Heldigvis kan vi fint klare os, når min kone stopper med at arbejde, ( om et år) hun har også en rimelig pension, men overskuddet hver måned er selvfølgelig ikke så stort som det er nu.


Jeg har også udskudt at få udbetalt den pension, der løber i 10 år, for så har jeg stadigvæk en sundhedsforsikring.

Fabrin. SRO, har du arbejdet på en rensningsanlæg/forsyningsselskab. (svar kun hvis du har lyst)





Vi prøver igen, i morgen --
Ja, jeg har arbejdet både på et forsyningsselskab og på et renseanlæg. Jeg fik lov til sammen med en anden at definere og skrive udbudsmateriale til et SRO anlæg til pumpestationer, samt at designe skabe til styring af pumpestationer. 
Vi fik også lavet Ozonanlæg til brug ved rensning af spildevand fra en fabrik, der laver humaninsulin, tabletter mod fedme, enzymer osv. Det var utrolig spændende. Du kan selv ud fra postnummeret gætte, hvilken fabrik det drejer sig om. Den er stor, kan jeg love dig. De er ved at udvide. Du kan se billeder på tv-kalundborg.dk der søger du på novo.
Nu bliver jeg nysgerrig efter at få at vide, hvorfor du lige spørger, om jeg har arbejdet på et renseanlæg, har jeg kvajet mig godt og grundigt?

fase
S. Fabrin skrev den 01-08-2023 16:28:33

Ja, jeg har arbejdet både på et forsyningsselskab og på et renseanlæg. Jeg fik lov til sammen med en anden at definere og skrive udbudsmateriale til et SRO anlæg til pumpestationer, samt at designe skabe til styring af pumpestationer.
Vi fik også lavet Ozonanlæg til brug ved rensning af spildevand fra en fabrik, der laver humaninsulin, tabletter mod fedme, enzymer osv. Det var utrolig spændende. Du kan selv ud fra postnummeret gætte, hvilken fabrik det drejer sig om. Den er stor, kan jeg love dig. De er ved at udvide. Du kan se billeder på tv-kalundborg.dk der søger du på novo.
Nu bliver jeg nysgerrig efter at få at vide, hvorfor du lige spørger, om jeg har arbejdet på et renseanlæg, har jeg kvajet mig godt og grundigt?

 Nej du har da ikke kvajet dig, har selv arbejdet en tid i et forsyningsselskab, så da du skrev SRO, tænkte jeg du måske havde arbejdet sådan et sted, men SRO bruger jo også mange andre steder.

Jeg arbejde har mest arbejdet med ps4 styringer fra Ørum og Jensen, men kun lidt opsætning og ændringer i programmet, og indkøring af nye opsætninger.
Samt lidt Grundfos, og endnu mindre med MJK men kun ren betjening.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis