Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O
Jo jeg har nemkonto i Sydbank, og har været kunde i den bank siden den blev startet op på resterne af 2-3 andre småbanker i sin tid - og jeg er for at sige det mildt, temmelig træt af den gebyrgrib bank. Kunne jeg finde en mere fair bank havde jeg gjort det for længst. Men det er jo ikke meget ved at skifte bank, for derefter at finde ud af den nye bank også agter at "regulere" deres gebyrer.  
Tror da lige jeg og mine skal have konsulteret Nykredit med henblik på at få åbnet konti og overført lidt opsparing.   
Frank Chr. skrev den 30-04-2021 08:00:15

 ..og du glemmer og tilføje at garantien var omfattende og udgjorde ca. 3.000 mia. kr. fordelt på de 6 bankpakker.     

 Og hvad så? Staten tjente da stadig penge?


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
kovas skrev den 30-04-2021 08:20:08

Det er da skide smart. set fra bankernes og nationalbankens side, med de negative renter. De penge jeg har stående i min bank er jo ikke en hoben Kontanter som ligger i en boks, nej der er bare et tal i en computer. Men når de så tager 0.6% af det over 100000kr så er det for mig reelt mindre købekraft. Jeg forstår overhovedet ikke at det kan koste at ha et tal i en computer.

Kontanter skulle sikres mod fysiske angreb som dog kun kunne komme fra det sted kontanterne lå. Mens i dag skal 0 og 1 taller sikres mod angreb fra hele verden og gemmes i sikre servere flere steder. Alt dette koster enorme summer. Bankdata som står for IT drift for mange banker omsætter for mia. pr. år. I princippet koster det ikke meget at have tallet i en computer men sikkerheden omkring adgangen til tallet koster kassen. Firewalls, servere, netværk you name it. Det er sådan set adgangen til data der koster.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hvis du ikke tror "på det".

Så kan du jo starte med "Lunar Bank". Der har du en ny bank uden at forlade en gamle.

Og har du endnu flere penge, opretter du bare banker i så mange der nu er, under deres "negativ-rente-grænse.",

Det er altså ret simpelt.

Og især med Danske Banks Hvid-vask, sager og Jyskebanks, vbliver jeg aldrig kunde der igen.

Både af moralske grunde og at de udhungrer fattige studerende.
fuerzzz1 skrev den 04-05-2021 02:45:33

Hvis du ikke tror "på det".

Så kan du jo starte med "Lunar Bank". Der har du en ny bank uden at forlade en gamle.

Og har du endnu flere penge, opretter du bare banker i så mange der nu er, under deres "negativ-rente-grænse.",

Det er altså ret simpelt.

Og især med Danske Banks Hvid-vask, sager og Jyskebanks, vbliver jeg aldrig kunde der igen.

Både af moralske grunde og at de udhungrer fattige studerende.

 I min bank vil dette ikke virke for så falder en række andre fordele fra (skal være helkunde og have nemKonto hos dem), så jeg vil skulle forlade dem og så erstatte dem med flere andre banker. Nu er bunker af kontant indestående ikke lige et presserende problem hos mig, men kommer grænsen tilpas langt ned, så bliver det noget de fleste af os skal forholde os til.

Og jeg er enig i at man bør skele til, hvordan ens bank gebærder sig generelt. Det er ikke kønt, det som foregår bag gardinerne i flere af de store banker.

Nu har jeg så været inde og kikke lidt på Lunar Bank (incl. Trustpilot), og mit indtryk er de vist er lidt tunge og danse med (læs kommunikere med) Utilfredse kunder får blot et standardsvar og på bankens FB-side gider de end ikke svare på kommentar og opslag. Så stort hmm..
Ps. Og nogen kunder oplever uregelmæssigheder på deres konto, som banken åbenbart har lidt svært ved at håndtere tilfredsstillende. 
Jeg var ikke klar over, at Lunars grænse også gælder uden Nemkonto.

Vi har lige lånt penge til istandsættelse af huset og banken har siden da sænket grænsen for negative renter. Så vi betaler både for at låne pengene og for at have dem stående    Så det er da oplagt at prøve Lunar.

Mvh. AllanE
Der er yderligere 105 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis