Fald på badeværelses gulv

Hej alle
vi har lige fået lavet helt nyt badeværelse. Nye støbte gulve med fliser på.
brusekabinen er nedsunken ifht. Resten af gulvet.
gulvet i brusekabinen har det rigtige fald og er helt fint, men gulvet lige uden for kabinen har en lunke samtidig med, at der faktisk er lidt bagfald på gulvet væk fra kabinen, i stedet for ind mod kabinen, og der er ikke andre gulvafløbet i rummet.
Det gør, at der ligger en vandpyt/lunke på 60x60cm. I 2-3 mm. Dybde Ligge foran ind-/udgangen til brusekabinen.
det skal siges, at der ikke er forhæng eller lignende foran indgangen, hvilket heller ikke var tiltænkt, da det er en stor kabine. Vi havde selvfølgelig forventet lidt vand på gulvet, men ikke pytter der render langsomt den forkerte vej.
skal man affinde sig med det, eller skal vi klage til mureren? Det er måske en bagatel for nogen, men jeg mener sgu der burde kunne gøres bedre af en fagmand, især når underlaget er helt nystøbt og han selv har stået for hele processen.
hvad mener i?
hvad siger loven/reglerne?
mvh. Peter

Sundkost
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke i orden.

Se evt SBI 252

klart en ommer!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Er der nogen der ved, hvem der kan vurdere om arbejdet er udført korrekt, jeg tænker en slags uvildig syn og skønsmand, bygningssagkyndig eller lignende. Hvem skal man ha fat i?
påforhånd tak og tak for de svar jeg allerede har fået

Sundkost
Tænker at i første omgang skal du invitere din murer på besøg og bede ham tage et vaterpas med. Han skal jo have mulighed for at udbedre fejlen.
Hvis han nægter går du videre med at rekvirere assistance ved en byggesagkyndig.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Tak BOFH. 

Sundkost
Vandpytter på gulvet virker jo ofte lige så godt som vaterpas.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men er ikke lige så "overbevisende" over for en murer, der har lagt det, og skal lave det om..!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Enig med BOFH.
Mureren skal selvfølgelig have en chance for at erkende og rette fejlen. Der er ikke nogen grund til at eskalere med at køre på med sagkyndig osv. i første omgang. 
Mureren har accepteret at faldet ikke er godt nok, selv om det virker som om han synes det er en lille petitesser.
han tilbyder at udbedre gulvet ved at banke fliserne op, og så lægge nogle nye, han kan dog ikke garanterer at reparationen ikke kan ses efterfølgende.
alternativt vil han kompensere os økonomisk, svarende til den tid han skønner det vil tage at skifte fliserne. Vi snakker om ca. en halv dagsløn.
vi er nok ved at være der, hvor vi nok helst vil have pengene, da vi ikke tror han kan reparerer det uden det kan ses, og så er vi lige vidt.
min bekymring går lidt på, hvad en bygningssagkyndig vil sige til det manglende fald, den dag vi skal sælge huset, hvilket nok bliver om 4-5 år.
nogen der har erfaring på det område? hvad ville i gøre?
mvh. Peter  

Sundkost
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis