Hjem og fix værktøj?

Hej kære erfarende håndværker derude

Jeg står med stor overvejelse hvilke slags værktøj jeg skal købe (mærke)
Jeg skal umiddelbart bruge rundsav, stiksav, skruemaskine til brug, af at lave ting såsom sengebord eller ligende.
Et slagbordmaskine til huller i betonvæggende herhjemme.
så ikke kæmpe projekter som eks. Huse, skuer osv.
Derfor har jeg ikke den kæmpe lyst til at invistere i dyrer domme af værktøj.
så kan sådan noget gå som hjem og fix maskiner/værktøj altså de helt billig som det der “Max“
Eller dur det overhovedet ikke
jeg har prøvet at google lidt frem men ingen anmeldelser på disse produkter desværre

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan altsammen fint bruges. Men du skal forvente en byggekvalitet, der hænger sammen med den billige pris.

Jeg har haft flere stykker værktøj fra Jem og Fix, der er døde i løbet af kort tid, fordi de er blevet brugt på større renoveringsopgaver. Det har ikke været noget problem, da de blot er blevet udskiftet på garanti.
Men idag ville jeg klart have valgt en bedre kvalitet, da det gør arbejdet markant nemmere og hurtigere.

Men til små projekter er det fint værktøj til en billig penge. 
FeuerDK skrev den 11-07-2020 20:34:04

Det kan altsammen fint bruges. Men du skal forvente en byggekvalitet, der hænger sammen med den billige pris.

Jeg har haft flere stykker værktøj fra Jem og Fix, der er døde i løbet af kort tid, fordi de er blevet brugt på større renoveringsopgaver. Det har ikke været noget problem, da de blot er blevet udskiftet på garanti.
Men idag ville jeg klart have valgt en bedre kvalitet, da det gør arbejdet markant nemmere og hurtigere.

Men til små projekter er det fint værktøj til en billig penge.

 Jeg siger mange tak for hurtigt svar!

Jeg vil begive mig ud i det, jeg skal som sagt kun bruge det til små, byg selv projekter herhjemme.

og vil selvfølgelig med tiden,Æ skifte tingene ud. men når man skal bruge alt på en gang, kan det hurtigt løbe op kan jeg se hvis kvaliteten skal være i top :)
En god bore/skruemaskine, så kommer du langt. Så der ville jeg investere først, da den skal bruges nærmest uanset hvad du bygger. 
Personligt ville jeg nok gå et prisleje op og købe deres Falke linie. Jeg har haft en discount akkuboremaskine(dog ikke lige Max, men en Silvan model) og den var altså for dårlig. Nu har jeg en del af Falke modellerne og til mit behov er de udemærket, men selvfølgelig dyrere en discount modellen.

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 11-07-2020 23:29:42

Personligt ville jeg nok gå et prisleje op og købe deres Falke linie. Jeg har haft en discount akkuboremaskine(dog ikke lige Max, men en Silvan model) og den var altså for dårlig. Nu har jeg en del af Falke modellerne og til mit behov er de udemærket, men selvfølgelig dyrere en discount modellen.

 Tak for info.

Kan være jeg lige upgrader med et trin så :)
Annonce
xl sælger mærker Worx den kan jeg anbefale, har købt hækkeklipper,kantklipper,bajonet sav og skruemaskine det er med 3 år garanti
batteri koster 300 for 4ah incl lader det får du ikke i makita og mon ikkebatteri elementerne kommer fra samme fabrik.

https://www.xl-byg.dk/soeg/worx?#product-results
i serien findes rundsav, stiksav og meget mere
Worx har for nogen år siden leveret produkter til Black & Decker men gør det så ikke mere
For mig er en del af tilfredsstillelsen, ved at bygge noget, altså at bruge et ordentlig stykke værktøj.
Har du overvejet at købe brugt?
Det meste af mit er Bosch, det var tilfældigt, da jeg fandt et godt tilbud, og har siden suppleret for at have ens batterier.
Jeg plejer at sige at mine evner bær være det svageste led, og at resultatet ikke skal blive dårligt, pga. Ringe værktøj🙂
Deres blå serie er dejlig, synes jeg,  men det lyder som om du burde kigge på den grønne.. der kommer du ret langt for 300,- (per del)  på dba..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også