Hjem og fix værktøj?

Hej kære erfarende håndværker derude

Jeg står med stor overvejelse hvilke slags værktøj jeg skal købe (mærke)
Jeg skal umiddelbart bruge rundsav, stiksav, skruemaskine til brug, af at lave ting såsom sengebord eller ligende.
Et slagbordmaskine til huller i betonvæggende herhjemme.
så ikke kæmpe projekter som eks. Huse, skuer osv.
Derfor har jeg ikke den kæmpe lyst til at invistere i dyrer domme af værktøj.
så kan sådan noget gå som hjem og fix maskiner/værktøj altså de helt billig som det der “Max“
Eller dur det overhovedet ikke
jeg har prøvet at google lidt frem men ingen anmeldelser på disse produkter desværre

Hej kære erfarende håndværker derude Jeg står med... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
for 300-350 kan du få rundsav,stiksav,bajonetsat,skruemaskine i worx incl 3 år garanti
dba ingen garanti købt som beset
lyhne1 skrev den 12-07-2020 11:40:26

For mig er en del af tilfredsstillelsen, ved at bygge noget, altså at bruge et ordentlig stykke værktøj.
Har du overvejet at købe brugt?
Det meste af mit er Bosch, det var tilfældigt, da jeg fandt et godt tilbud, og har siden suppleret for at have ens batterier.
Jeg plejer at sige at mine evner bær være det svageste led, og at resultatet ikke skal blive dårligt, pga. Ringe værktøj🙂
Deres blå serie er dejlig, synes jeg,  men det lyder som om du burde kigge på den grønne.. der kommer du ret langt for 300,- (per del)  på dba..

 Kan jo kun give dig ret i kvaliteten på værktøj.

Jeg er selv uddannet maler og der er intet være en billigt værktøj når jeg skal gå med det hverdag :)
Men skal måske lave et par småting et par gange om året og

jeg er en køb alting fra nyt mand desværre :(
Min hjerne kan ikke administrer et skulle købe noget til mig selv som andre har brugt.
Både på baggrund af andre har håndteret værktøjet men og

kunne jeg være en fusker der havde lavet små repationer så det lige holdte standen for en stund og bang så virker det ikke længere 
jetdirect skrev den 12-07-2020 12:24:05

for 300-350 kan du få rundsav,stiksav,bajonetsat,skruemaskine i worx incl 3 år garanti
dba ingen garanti købt som beset

 Tror jeg lige ville kigge på worx så 😁

Hvis man er håndværker og bruger udstyret fra kl 8-16 på en byggeplads eller ude ved en kunde så er det klart man ikke køber Falke/worx/B&D eller lign kvalitet men vælger her dewalt eller Makita som lige er hakket bedre.
værktøj der bruges proff udsættes for et andet slid og håndteres også lidt hårdere.

men til privat brug der er det altså dyrt og have en dyr skruemaskine stående på hylden til fx 3000,- ifh som kun kommer ned fra hylden få gange om året her er en billig model mere optimal.
DenUerfarende skrev den 12-07-2020 12:47:01

 Tror jeg lige ville kigge på worx så 😁

Hvis du falder for Worx vil jeg anbefale dig 4ah batterierne,sammen med deres hækkeklipper har jeg lige klippet 60m hæk på en opladning og der var stadig strøm tilbage.

der er flere tråde om worx her på lds, en hvor jeg skriver om de maskiner jeg har og hvordan oplevelserne er med dem.

 

Annonce
jetdirect skrev den 12-07-2020 13:12:23

Hvis du falder for Worx vil jeg anbefale dig 4ah batterierne,sammen med deres hækkeklipper har jeg lige klippet 60m hæk på en opladning og der var stadig strøm tilbage.

der er flere tråde om worx her på lds, en hvor jeg skriver om de maskiner jeg har og hvordan oplevelserne er med dem.

 

 Jeg har kun en bygma og hjem og fix i nærheden.

Hvad med Falke fra hjem og fix kan det sammenlignes med worx? Det nemlig lige trinet dyrer end deres aller billigste?
Min erfaring siger at man kommer langt med det billige værktøj, når det feks kun skal bruges et par gange om måneden.
Jeg har feks en no-name sds borhammer der har tjent mig fint i over 20 år, men kun fordi den borer 20-30 huller om året.
Men jeg ville dog sige at feks skruemaskine kan det betale sig at gå et trin op, da den bliver brugt langt mere end de andre maskiner tilsammen.

Præcision kommer ikke alene af maskinen. men også af føreren... Feks er der mange (inkl. mig selv) der presser en stiksav igennem emnet i stedet for at lade maskinen gøre arbejdet, med et mere eller mindre skævt snit til følge. Og slutteligt er der jo de gamle ordsprog som et eller andet sted holder meget godt:

Mål 2 gange, skær 1 gang.
Køb dyrt, græd en gang. Køb billigt, græd mange gange....

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har kun prøvet Falke hurtigtvinger, de er virkelig noget skrald.. Jeg sammenligner ikke med noget eksklusivt, blot med Irwin.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Michael__P skrev den 12-07-2020 08:38:37

Dewalt som er ejet af Black&Decker, kan man altså se samme produkt men forskelligt udseende.

Lækkert link! At to brands har samme ejer, er godt nok ikke ensbetydende med at det er samme værktøj med forskellig udseende! Dewalt og B&D er absolut ikke samme kvalitet.

PinkHenrik skrev den 12-07-2020 13:25:05

Jeg har feks en no-name sds borhammer der har tjent mig fint i over 20 år, men kun fordi den borer 20-30 huller om året.
Billigt værktøj var bedre for 20 år siden end det er i dag.

Man skal købe det bedste, man har råd til. Min erfaring med billige save (rund- og stik) er, at landet er "skævt" eller løst, så det er umuligt at få skåret ordentlige vinkler. På stiksave har jeg oplevet at klingen ryger af imens man saver, og så har man et utilsigtet hak i emnet. I stedet for en billig el-sav, så køb en ordentlig fukssvans / håndsav - det er lige så godt og larmer mindre. I mine ører lyder det som om, at det eneste du har brug for, er en ordentlig skruemaskine med slag, her er en der (nok) holder resten af livet.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 12-07-2020 19:25:33

Lækkert link! At to brands har samme ejer, er godt nok ikke ensbetydende med at det er samme værktøj med forskellig udseende! Dewalt og B&D er absolut ikke samme kvalitet.
Det kan du selvfølgelig begrunde med lige så lækkert link, selvom de bygger i Kina og Tyskland, så kan delene jo komme fra Kina :) Du kan slå deres adresser op til at starte med.
Tror det bliver svært at dokumentere uden du har arbejdet på deres fabrikker og må udtale dig om det.

edit: B&D samler deres maskiner på flere steder i USA, på selvsamme fabrik kan du finde maskiner de forskellige mærker, og så igen, dele brugt kommer fra hele verden bl.a Kina, så nok også betyder de kan dele dette på samme niveau, og så igen, er der nok små forskelle som kan give et bedre holdbarhed.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også