Hjem og fix værktøj?

Hej kære erfarende håndværker derude

Jeg står med stor overvejelse hvilke slags værktøj jeg skal købe (mærke)
Jeg skal umiddelbart bruge rundsav, stiksav, skruemaskine til brug, af at lave ting såsom sengebord eller ligende.
Et slagbordmaskine til huller i betonvæggende herhjemme.
så ikke kæmpe projekter som eks. Huse, skuer osv.
Derfor har jeg ikke den kæmpe lyst til at invistere i dyrer domme af værktøj.
så kan sådan noget gå som hjem og fix maskiner/værktøj altså de helt billig som det der “Max“
Eller dur det overhovedet ikke
jeg har prøvet at google lidt frem men ingen anmeldelser på disse produkter desværre

Hej kære erfarende håndværker derude Jeg står med... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Michael__P skrev den 12-07-2020 19:43:33

Tror det bliver svært at dokumentere uden du har arbejdet på deres fabrikker og må udtale dig om det. 
At delene kommer fra Kina er ikke det samme som at de er ens. Stort set alt elværktøj er sammensat af "hyldevarer" fra Kina, men de anvendte komponenter behøver ikke være samme kvalitet. Det ville være det samme som at sige, at grøn og blå Bosch er samme kvalitet - hvilket det absolut ikke er. Der findes mange forskellige 18V motorer, nogle er noget skrammel, som kan købes for få dollars, hvor andre koster tifold ift. det billige, og kvaliteten er derfor også en del bedre.

På youtube ligger der diverse "dissasembly" videoer, hvor forskelligt elværktøj bliver skilt ad - så kan du jo se, om du kan finde noget DeWalt der har samme indmad som B&D, jeg tvivler! :-)

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg finder ikke noget Dewalt eksempler men der er andre hvor B&D og Craftsman produkterne er sammenlignet, og jo, folk fandt ud af de var lavet af det samme, og at de deler batteri. Så B&D gør sig i disse områder, så kan man sikkert finde andre områder, hvor de er lidt mere usynlige.
Michael__P skrev den 12-07-2020 20:23:19

Jeg finder ikke noget Dewalt eksempler men der er andre hvor B&D og Craftsman produkterne er sammenlignet, og jo, folk fandt ud af de var lavet af det samme, og at de deler batteri. Så B&D gør sig i disse områder, så kan man sikkert finde andre områder, hvor de er lidt mere usynlige.

 Det er også to af deres middel produkt klasser, hvor dewalt er B&D's top produkt, som B&D har opkøbt rettighederne til.

Der ud over sagt, er B&D's orange og sorte linje nogenlunde kvali, men man kan tydeligt mærke forskel på B&D orange/sort og en gul/sort dewalt maskine.
Men den her tråd er en klassisk "religions diskusion", så der vil altid være nogle der er utilfredse med hvad der ender ud i at blive valgt.
Men mht. din kommentar om at flere forskellige steder i USA, bliver meget af dewalt og B&D samlet. Det kan godt være, men det er til det amerikanske marked. Størstedelen af det europæisk solgte er samlet i Tyskland. I hvert fladet de 5 sidste maskiner jeg har købt af Dewalt (kap/gering, excenter sliber, kant trimmer, vinkel skruemaskine og el-høvl, alle ting akku, 18V-XR) har været samlet i Tyskland.

 

Jeg har haft en Falke akku boremaskine. Den blev kun brugt til at sætte ting op to lejligheder jeg boede i (hylder mm). Den klarede to flytninger, så kunne den ikke mere. Jeg har ikke prøvet Max værktøjet, men det føles meget billigt, og er måske fint nok til at skrue Ikea møbler sammen med. Jeg har prøvet Ford værktøj fra Harald Nyborg - efter at have fået vinkelsliberen ombyttet 2 gange gav jeg op. 

Jeg vil anbefale dig at kigge på Ryobi. Jeg synes kvaliteten er rigtig god til prisen, og de klarer sig ret godt i test, sammenlignet med Bosch og Dewalt der gerne koster en del mere. Vær opmærksom på at boremaskinen ikke er meget billigere end de billige Dewalt/Makita/Bosch modeller, men batterierne er det dyreste.
Det bringer mig videre til min næste pointe:

Køb evt. en akku bore/skruemaskine i god kvalitet (evt. med slag, men så bliver den tungere), og så køb resten af værktøjet med ledning - det er noget billigere end med batterier. Som det er nævnt før, så bør det være dine evner der begrænser et projekt, ikke værktøjet!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også