Skift fra elvarme til luft-til-vand

Hej alle
Jeg kan simpelthen ikke google mig til en ca. pris på dette. Så ville lige høre om nogen herinde har erfaring med det.
Overvejer et køb af hus, men det er opvarmet med elradiatorer i dag. Det er på 155 kvm.
Overvejer enten
- Solceller, nye radiatorer og 2 stk. luft-til-luft pumper. Ca. investering på 150 t.
- Skift det hele til luft til vand varme.

Hvis det hele skal skiftes, vil det vel betyder opbrydning af gulv til rør føring etc. og nye radiatorer. Men jeg kan simpelthen ikke finde nogle priseksempler her på.

Håber i ved noget. 
Hej alle Jeg kan simpelthen ikke google mig til en... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
EpoxyMand: Mon ikke du skulle opfriske din almen regning fra Folkeskolen 

GSH.. muligvis, vil du så ikke være så flink at uddybe hvad jeg skal have opfrisket ? 

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg tror GSH mener, at når strømforbruget stiger med 2,5% pr. grad fremløbstemperaturen øges, så menes der sikkert med en øgning af strømforbruget  på 2,5%* (55-35) = 30%.

fase
Det er jeg med på.., men nu er det ikke nogle tal jeg selv har Opfundet men derimod tal fra teknologisk institut.
men hvor kommer tallene med 2,5% pr. Grad Fra.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

De 2,5% pr grad er GSHs opgivelse. Kan du ikke henvise til dine 12%, som du skulle have fra Teknologisk Institut.

fase
Annonce
Så tænker jeg hvordan bliver forskellen på 20gr til 30% ??

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 10-07-2020 16:16:28

Så tænker jeg hvordan bliver forskellen på 20gr til 30% ??

Hvis energiforbruget stiger med 2,5%/grd. bliver stigningen = 2,5%/grd. *20 grd. = 30%

fase
Nu vil jeg ikke påstå at jeg er en ørn til regning, Men hvis jeg taster 2,5x20 i min regnemaskine så gir  det 50 hvad er det jeg ikke forstår. Hjælp mig,

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
kovas skrev den 10-07-2020 16:24:49

Nu vil jeg ikke påstå at jeg er en ørn til regning, Men hvis jeg taster 2,5x20 i min regnemaskine så gir  det 50 hvad er det jeg ikke forstår. Hjælp mig,

Det må du meget undskylde. Det er mig, der har regnet forkert (det klarer jeg fint uden lommeregner). Selvfølgelig giver det 50%. Det gør ikke udgiften mindre. kovas, du burde egenlig kunne se en så åbenlys fejl   

fase
Ja men det er fordi du altid plejer at ha ret så måske var der en eller anden spidsfindig forklaring. osse fordi du insisterede da jeg spurgte første gang.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også