Hjælp!!! Bore hul ca 5 mm " i småsten " strand sten"

Jeg søger hjælp har snart prøvet alt 🙈 vil så gerne kunne bore et hul på 5mm i sten jeg har fundet v/ stranden .

Jeg søger hjælp har snart prøvet alt 🙈 vil så... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Den sikre metode er .En balje med vand,en tyk glasplade 10-12 mm, samt et diamant rørbor/kopbor 6 mm .Bor først ca 2 mm ned i glaspladen der er spændt fast i baljen.Få fremstillet en stump metalrør der passer i det hul der er boret i glaspladen det skal stikke ca3-5 mm op over glaspladen.Fyld vand i baljen så vandet står højere end emnet der skal bores hul i ,så fjerner du rørstumpen lægger dit emne ned i vandet og borer så langt ned så du er over midten så fjerner du emnet og monterer dit rørstykke igen derefter lægges emnet ned igen nu med det borede hul ned på rørstykket og så borer du nu fra den anden side og rammer det hul du har boret.Du skal naturligvis have emnet understøttet i en form så det ikke kan flytte sig ,bor stille og rolig med et let tryk op og ned hele tiden.og hold fast i emnet. Jeg har boret 1000 vis af huller i glas både store og små.
Tak men det er sten der er fundet på stranden der skal skæres huller i ...
Det er ikke lige til uden de flækker og det ta'r 100 år 🙈
Det har ikke lykkes m borhammer på lav hastighed for mig , de er ca det halve af en fluesmækker..

Det bedste jeg selv har prøvet indtil vidre er en vinkelsliber med et Diamant bor 👍👌 men bli'r for dyrt i bor ... et Bør kan skære ca 12 sten så er det færdigt... men har Bestilt et Diamant bor som først forslået i tråden 🤗 så må se om ikke det er det bedste 🙏🙏🙏🙏🙏
je_ns skrev den 20-06-2020 15:25:26

Du skal nok over i denne type bor, brug rigelig vand, evt nedsænk stenen i vand.
 L I N K

 Har lige bestilt sådan type bor 🙏🙏 håber det dur ... fordi jeg skal helt ned i 5 mm bor en på arbejde har Bestilt det hjem så spændende.. 

Det er nok også vigtig at dine sten er understøttet ordentlig. Det kan være i jord, en sandsæk eller lignende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har også prøvet at understøtte m stenmel en " sæk "  🙈 men håber diamante bor til under vand dur til noget 🙏🤗
Annonce
Cady, har du fundet en metode til at bore hul i strandsten? Jeg kæmper med det lige nu, så vil gerne høre om du har nogle gode råd! 

Lizz
Lizz skrev den 11-06-2022 11:25:53

Cady, har du fundet en metode til at bore hul i strandsten? Jeg kæmper med det lige nu, så vil gerne høre om du har nogle gode råd! 
Hej Lizz,
Nej desværre ikke, vil rigtig gerne høre hvis du finder en løsning 👌😁

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis