Isolere oven på eksisterende betongulv

Hej,Vi er igang med en totalrenovering af nyindkøbt hus, og i den forbindelse skal vi også have lavet gulvvarme i hele huset. Der var planen at bryde det gamle betongulv ned, og grave ud til 300 mm flamingo isolering, for derefter at få støbt nyt beton med gulvvarme
Men efter vi har brækket noget af gulvet op, kan jeg se at der er Opklodsning, strøer også bøgeparket(2,5 cm.) Det vil sige at der fra betongulvet op til toppen af bøgeparket er omkring 26cm.
Vi skal have lagt nyt laminat gulv som er 8 mm tyk. Det fik mig til at tænke på om det var muligt at isolere ca 100-150mm isolering med bedre isoleringsevne Oven på eksisterende betongulv, og derefter støbe nyt 10 cm betongulv med gulvvarme i. Dernæst afslutte med laminatgulv. Selvfølgelig efter vi har fjernet alt andet end betongulvet. 

Kan man undgå at nedbryde det gamle betongulv, eller er det no go?
Har vedhæftet billeder

Hej,Vi er igang med en totalrenovering af... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er selvnivellerende tyndpuds? Jeg har hørt om spartel.

Du skal nivellere det nederste lag, ellers får du forskydninger i din isolering som bliver umulig at bakse med efterfølgende.

Du kan heller ikke lægge i forbandt, hvis ikke niveauet er plant. Det samme gælder sporplader mv. som ikke tåler niveauforskel.

Elektronikteknikeren
Jeg ved godt at det er en gammel tråd, men jeg plejer at få mail når der er aktivitet i et af de opslag jeg har deltaget i, så det kan være nogle af de oprindelige stadigvæk er på linjen. 

Jeg har læst denne tråd et par gange og er nysgerrig på om det er en løsning der kan bruges i kælder? 

Jeg har et hus fra 1966 med en kælder med 2,45 til loftet. Vil jeg kunne bruge den beskrevne opbygning på betondæk, når det er i en kælder? Der henvises til træfakta 12 men er det kun ved 1 plans hus i terrænniveu det gælder. 

Jeg kunne godt tænke mig at lægge 100mm isolering kingspan eller eps og så flydende gulv med gulvvarme. Så jeg beholder en loft højde på 230.

Kælderen skal ikke bruges til beboelse/overnatning men blot bruges til ophold, så det er en fordel at gulvvarmen er hurtig reagerende. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også