Frekvensomformer

Hej, jeg har købt 2 frekvensomformerer af mærket Omron V1000, den ene er 240 volt ind 3 x 240 volt ud den anden er 3 faser 380 volt ind 3 faser 380 volt ud ud mit spørgsmål er der nogle her inde som kan give gode råd , angående montering på mine 2 drejebænke. En myford super 7 og en hjemmebygget.Der er ikke potmeter på nogle af frekvensomformerne ,det håber jeg kan monteres på dem Jeg prøver at lægge et par billeder af dem op her.Hvis der er nogen der er villige til at hjælpe mig med gode råd lægger jeg flere billeder op på forhånd tak Johnny Jørgen larsen

J.J.Larsen
Hej, jeg har købt 2 frekvensomformerer af mærket... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
3 loddesteder er ikke noget problem. På tegningen ved din omformer er der vist 3 tilslutninger, og "den i midten" er næste 100% den i midten på potentiometer.
Skulle det vise sig at hastighed stiger når du skruer ned, så ombytter du de 2 yderste ( gerne på omformer ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mine frekvensomformerer virker begge 2 det er omron v1000. Nu da jeg har modtagen potmeter fra Kina,har jeg prøvet at monterer dem på frekvensomformerne ,ifølge lige efter bogen ,lægger lige et billed af instalationen  .parameter er stillet som brugsforvirring foreskriver .Når jeg drejer på potmeter,viser display fra 0 op til 50 hz,og der efter trykker på run,sker der ikke en ski.... frekvensomformer står på remode.hvad hulen gør jeg forkert.

J.J.Larsen
har du prøvet at skifte mellem lo/re funktionerne ?

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Neubert som jeg skrev i indlægget står frekvensomformern på remode altså (re), hvis den står på lo  er der ingen reaktion på displayet.problemet er at potentiometeret virker op til 50 hz på displayet, men ingen reaktion på motoren. Problem?????

J.J.Larsen
hmm underligt.
nu kan jeg ikke huske om du købte dem nye eller brugte, men hvis de er brugte kan et bud være at nulstille dem.
det var jeg nødt til med den jeg har på min drejebænk, for at få slettet alle gamle unoder der måtte være gemt i den.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Ja hvis de er brugte, eller man selv har ændret parametre, er det altid godt at gendanne til fabriksindstillinger, hvis tingene ikke fungere som forventet.

Det kan jo eks være fordi den skal have et styresignal for at starte op.
Kender ikke lige din frekvensomformer, men ofte er der indgange til frem, bak, samt et nødstop, har du ikke monteret et nødstop, skal den forbindelse evt. luses over.

Vi prøver igen, i morgen --
Arbejder på sagen og tusinde tak for hjælpen, nulstille er jeg lidt nervøs for, bange for at jeg vil ødelægge de omstillinger jeg trods alt har opnået indtil nu. Start stop og baglæns knap vil jeg prøve, for at se om det hjælper som Jens har foreslået. Det er en jungle når man ikke har så meget forstand på elektronik. I hører fra mig hvis jeg opnår et resultat og hvis ikke,skriger jeg igen på HJÆLP

J.J.Larsen
Hej til jer der har hjulpet mig med mine frekvensomfomerer, har stadig ikke fået mine potmeter til at virke, har prøvet at luse som jens foreslog ,men det virkede ikke , så jeg må øve mig lidt mere gerne flere indput fra jer hvis i har flere på forhånd tak 

J.J.Larsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis