Frekvensomformer

Hej, jeg har købt 2 frekvensomformerer af mærket Omron V1000, den ene er 240 volt ind 3 x 240 volt ud den anden er 3 faser 380 volt ind 3 faser 380 volt ud ud mit spørgsmål er der nogle her inde som kan give gode råd , angående montering på mine 2 drejebænke. En myford super 7 og en hjemmebygget.Der er ikke potmeter på nogle af frekvensomformerne ,det håber jeg kan monteres på dem Jeg prøver at lægge et par billeder af dem op her.Hvis der er nogen der er villige til at hjælpe mig med gode råd lægger jeg flere billeder op på forhånd tak Johnny Jørgen larsen

J.J.Larsen
Hej, jeg har købt 2 frekvensomformerer af mærket... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej EV elmand,eller dem der tid  og forstand på frekvensomformer,et problem med min frekvensomformer OMRON V 1000 indput 230 volt ,ud 3gange 230 volt kommer frem med en alarm på display Hbb =sikkerhedsdeaktivering - begge indgange tilsikkerhedsdeaktivering er åbne.Frekvensomformerudgangen deaktiveret,og det er ikke muligt at starte motoren.hvad gør man for at fjerne denne alarm.run knappen blinker grøn vh johnny

J.J.Larsen
Jeg kan ikke huske hele historikken i denne tråd, så undskyld hvis jeg ikke er helt konkret
Man kan altid komme ud af alarm ved at afbryde for spænding og vente nogle sekunder og så tænde igen. Men fejlen skal jo rettes ellers kommer alarmen naturligvis igen.
Sikkerheds deaktiverings indgange er H1 og H2. og de har fælles klemme HC
Altså de er beregnet til stopknapper, låge sikkerhed. nødstop eller lignende 2 leder sikkerhed. Så hvis ikke du har det monteret eller ikke har brug for det kan du lægge lus fra HC til H2 og videre til H1. Og derefter tænde for omformeren.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hurtig svar, jeg vil prøve det med lusen imorgen vh Johnny.

J.J.Larsen
Det gælder jo kun hvis du er i opstart fasen. Har du haft den i gang uden, så er det noget andet der svigter.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har somme tider måtte nulstille til fabriksindstillingerne, hvis der har været stillet for meget, på de forskellige parametre.
Og jeg gør det altid hvis det er en brugt jeg køber...


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hej jeg har ikke programmeret den før,Jeg satte lus i som du sagde Erik og det fjernede alarmen med det samme,så nu er den klar til videre brug.Jeg siger tusinde tak for jeres hjælp,og som altid er i hurtige til at komme med kloge svar,rigtig heldig at man har jer som livline Vh Johnny

J.J.Larsen
En lille opfølger angående mine omron frekvensomformere.De er nu monteret på mine drejebænke og virker med bacis funktioner, men men nu kommer min viden om elektronik til kort igen. Jeg skal købe et par stykker 2 k ohm potentiometer som omron anbefaler,men skal det bare være 2 k ohm og et eller andet specifikt nr eller et eller andet specielt ,jeg er lidt på dybt vand prisen svinger fra 25kr til 3ookr.på forhånd tak til jer el guruer

J.J.Larsen
Jeg bruger bare de billige, til mine 2 Danfoss frekvensomformere, de har fungeret perfekt i en del år.
Så du kan roligt købe et af de billige...

Vi prøver igen, i morgen --
Helt enig det er de billige.
De skal bare have en lineær karakteristik. Man bruger nogen gange potentiometre som er logaritmisk, men de er ikke almindelige.
Og så skal du jo have dem monteret i en boks så du skal huske at købe en drejeknap og evt. skala ring der passer til. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg skal lige vente med montering , jeg får dem først slut december der er langt til Kina,købte 5 stk for 43 kr ,bragt til min dør monteret med knapper,det var mindste køb, endnu et spørgsmål 3 loddesteder , jeg kan bedre lig at der kun er 2 så er det nemmere at hitte ud af,vender helt sikkert tilbage når de ankommer.Som altid tak for hurtig og hjælpsom svar i er bare gode vh Johnny

J.J.Larsen
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis