Inddækning af tagpap mod mur med hældning

Jeg har fået fortalt at jeg skal lave inddækning/indskud hvor tagpap møder muren ved at fræse en rille i fugen og så nogle aluskinner ind. Men nu hvor taget hælder, bør jeg så fræse rillen parallelt med tagets hældning, eller hoppe en fuge op engang imellem om nødvendigt?

Måske der findes en anden lettere og rigtig måde at gøre det på? Tilstanden lige nu giver en K3 på min tilstandsrapport. Måske lidt fuge ville være nok? Det er i øvrigt rigtig svært at komme til pga taget, og pladsen bliver endnu mere trang længere mod højre, så jeg tror at fræsearbejde bliver næsten umuligt på de sidste par meter uden at adskille tagsten m.m. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare montere en murklemskinne med masse under 

 

Uldal, den ser fornuftig ud, men kan ikke finde montagevejledning på Icopals side. Ved du om den må sættes parallelt med tagets hældning eller skal den altid være i vatter? Skal den placeres så der bores/skrues igennem tagpap, eller lige over tagpappets afslutning? 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg fandt en illustration Her på side 434. Tak for hjælpen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Den skal sættes på så den klemmer på pappet og skrues ligeover pappet. Brug en Spengler skrue til det, og fug overkanten af listen så godt du kan

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis