Ov

Hej LDS.

Vi skal have lavet vores udestue om til en overdækket terrasse og samtidig have lavet en 50m2 træ terrasse. Den eneste udlempe der er, er når det lange vindues/skydedørsparti kommer væk, skal der selvfølgelig nogen 10 x 10 stolper under for og bære det overdækket tag. Samtidig vil vi gerne have træ terrassen op i niveau med vores stue så vi ikke har det dumme trin ned.Så derfor vil jeg høre om jeg kan tillade mig at skære 3-5 cm af min limtræsbjælke, når nu jeg vil sætte 3, 10 x 10 stolper op i stedet for vindues/skydedørspartiet.
Hej LDS. Vi skal have lavet vores udestue om til... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal jeg hen og ofre penge på ny limtræsbjælke, for så at kunne sælge den anden når det er sat op igen. Hvis nu jeg bruger forskalningsstøtter til at støtte taget, kan jeg vel sagtens gør som det første forslag. 
Med forskalningsstøtter kan du vel lave begge forslag. Men jeg har osse svært ved at forestille mig at forslaget med at save i både spær og bjælke kan gøres uden at ta bjælken helt ned og derfor ville jeg nok gå med TRRAs forslag med at flytte bjælken ud for enen af spær.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så mister jeg min tagrende. Og efter som terrasse kommer til at gå ud til de fliser der ligger, så vil vandet rende ned på terrassen 😬
Jeg tror godt man kunne sætte tagrenden op igen  Men du gør da bare det du helst vil, det er dig der skal udføre det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du sætter tagrenden op igen efter du har flyttet bjælken. Der skal tages lidt af spær-enderne for at få samme afstand. 

Mvh Troels
Begge forslag har jo været fremme af forskellige igennem tråden. Men efterhånden som der kommer mål på så kan tingene jo blive mere konkrete.
1. save hakker og hæve bjælken på stedet, hvis terrassen/lodrette stolper skal gå / stå hvor den er nu og der skal være udhæng efter bjælken.
2. Flytte bjælken ud for enden af spær hvis terrasse og stolper må komme derud. Det er naturligvis letteste og bedste løsning.
Begge forslag indebærer at man skal holde taget oppe midlertidig på anden måde.
Selv udgangs spørgsmålet om man kan skrælle noget af bjælken for at vinde højde kan jeg ikke se er ret nemt at gennemføre så det blive pænt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hjælpen alle sammen, jeg går i tænke boks over de 2 forslag som er kommet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis