Skal der løbe fjernvarme igennem et anlæg når det ikke bruges?

Hej
Vi har en fjernvarmeinstallation fra 2013 med en Termix heater til det varme vand. Vi har lidt bøvl med det varme vand (det bliver ikke helt så varmt som tidligere og vi oplever, at der kommer "kolde" strømme under et bad. Jeg har renset de 2 snavsesier, det var ikke så meget at komme efter.

Så skruede jeg op for den ved, at dreje termostaten på 6. Det blev vandet ikke synligt meget varmere af, men jeg oplevede, at fjernvarmen bare løb igennem, så jeg satte den ned på ca 3 igen.Nå nu til sagen. Jeg undrede mig over, at fjernvarmen bare løb igennem, så jeg lukkede for varmen totalt og holdt alle vandhaner lukket i en time. Så huset har altså været "ude af drift". Til min undren så løb der på den time ca 30 liter fjernvarme igennem. Og da vi er m3 afregnet, er det jo penge lige ud i lokummet...

Er det normalt? Eller kan termostaten være defekt? Eller måske hele "kødbenet" (den messing ting termostaten sidder i).

Billeder af anlæg og mit lille måleskema.

Anlæg

Heater tæt på

Skema (temperatur fremløb og retur. Flow l/h og total m3. 
Hej Vi har en fjernvarmeinstallation fra 2013 med... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OK, hvis det forholder sig sådan, er det det du skal gøre. I min anvisning er det, som jeg har beskrevet. Hvilken type regulator har du?

fase
Tak for det. Jeg kan se reguleringshåndtaget er anderledes end det jeg har.

fase
Til dit spørgsmål om blandingsbatteri der laver sløjfe fra kold til varm....

Ja, jeg havde sådan en Damixa til 500 kr. i kælderen. Den ødelagde alle de varme bade i det rigtige badeværelse for en stund, indtil jeg fandt fejlen. Jeg havde også mistænkt min unit.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis