Corona-virus. Frank Chr. 4341 12-03-2020 07:13 Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for corona-virusen? Hamster og panikkøber I? Eller tager I det med ophøjet ro og ser tiden an? Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for... Vis hele indlægget 124 svar « ‹ 8 9 10 › » Følg tråden Der er 80 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
MLU 1125 6400 23-03-2020 07:16 Beklager at jeg fik skrevet det så det kunne misforstås. 😔Jeg er på ingen måde ude efter de offentlige ansatte. Fanme mange af dem der gør en stor indsats. 👍😃Men med hensyn til funktionærer ( ikke time lønnede murer, gartnere, lærere m. m) så kender jeg ingen privat ansatte der er sendt hjem uden at skulle arbejde. Tilgegæld kender jeg offentlige ansatte funktionærer der er.Ikke at jeg misunder demMen det var bare naturs udtalelse jeg kommenterede på at det er funktionærer der fiser rundt i Jem og fix. Ikke i min omgangs kreds i hvert fald Med venlig GDS hilsen MadsP.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse
MLU 1125 6400 23-03-2020 07:20 ev elmand skrev den 22-03-2020 14:30:07Der er ikke så mange private firmaer som kan oprette hjemme arbejdspladser. Ansætte på hoteller og i restauranter har ikke den mulighed, ligesom de fleste ansatte i industri og håndværk også har begrænsede muligheder. Det er ikke nemt at flytte en stanse maskine eller laserskærer ud i folks carport. Ligeledes hjælper det ikke at mure et hus op på egen græsplæne.Så undgå hellere misundelse m.m. det kan vi ikke bruge til noget.De jeg kender som arbejder inden for de fag du nævner her er alle timelønnede. Bevares mester eller chefen er funktionær og de arbejder stadig på at tingende kørerne dog hjemmefra via it opkobling. Så jeg snakker om funktionærer du snakker om timelønnede som jeg ser det. Og igen. Hvor har jeg skrevet noget om misundelse?? 🤔 Med venlig GDS hilsen MadsP.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse
MLU 1125 6400 23-03-2020 07:27 Pizzabager skrev den 22-03-2020 21:16:25 Synes nu også det er at stikke lidt rigeligt til de offentligt ansatte..... Har lige forkortet dit indlæg men vil stadig gerne svarer på det. Jeg var ikke ude på at stikke til de offentlige ansatte funktionærer (ej timelønnede)Det var udtalelsen at funktionærer nu rendte rundt og lavede ingenting dem kender jeg ikke da de alle kan klarer det over it opkobling.. Og hvis de ikke kan inden for det private ja så hedder det egen betalt fridag(e). Med venlig GDS hilsen MadsP.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse
Frank Chr. Trådstarter 4341 24-03-2020 12:41 Jeg har lige været i Harald Nyborg - der står en personalemedarbejder med en forstøver og tilbyder kunder at få "sprittet" deres hænder af med det tynde "vand-produkt" fra NowoCoat - jeg sagde nej tak.https://www.tv2ostjylland.dk/tv-midtvest/overlaege-advarer-mod-bestemt-type-haanddesinfektion-paa-indkoebsturen
Rantzau 4657 24-03-2020 20:34 Københavns Listefabrik har en plads midt i hallen med en pc'er hvor medarbejderne kan ordne forskellige ting. Der er nu sat en plexiskærm op med et lille glughul.Neden under har en vittig hund sat et skilt "Må ikke fodres". Annonce
Frank Chr. Trådstarter 4341 25-03-2020 09:15 Nu er det jo snart påske, så I skal lige have den her "Gæk, gæk, gæk - mit navn er mindst 2 meter væk. Mit navn det står med pletter, pas på det ikke smitter."
Rantzau 4657 28-03-2020 01:13 Sådan kan hamstring også dæmpes.Meny i Hellerup har håndsprit på hylderne, men der er en enkelt hage ved tilbudet. Den første flaske koster kr. 40,-, men den næste koster kr. 1.000,-
bobenontot 1221 4100 29-03-2020 20:05 Frank Chr. skrev den 17-03-2020 17:27:14Bare sådan noget så simpelt og holde lidt behørig afstand til andre i butikker, er der stadigvæk fatsvage personer som ikke kan finde ud af, og det bliver jeg altså godt nok noget knotten over. Tjah, forleden i Bauhaus mødte jeg en mand med ansigtsmaske (som har tvivlsom værdi iflg. nettet, men lad nu bare ham tro på det). Nå, men jeg kom åbenbart for tæt på hans “comfortzone”, for han sprang nærmest baglæns. Altså, hvis han er så følsom, hvad foretager han sig i Bauhaus? Der kan da ikke være livsvigtigt at handle i et byggemarked? Måske burde man så i stedet opholde sig hjemme, og nøjes med at handle mad, og andre “livsvigtige” ting, og så lade byggeprojekterne hvile lidt! 🧐 Træd ikke på mine ledninger :o)
Frank Chr. Trådstarter 4341 29-03-2020 20:41 Før coronavirussens tid må jeg indrømme at der havde jeg det også lidt stramt med at nogen folk nærmest står på nakken af en ved kassen, især når jeg skal betale med kort. Opdager jeg det plejer jeg normalt at træde et par skridt tilbage (ups.. nå stod du der..) i håb om at træde vedkommende over tæerne - men den metode er lidt yt for tiden.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her