Corona-virus.

Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for corona-virusen? Hamster og panikkøber I? Eller tager I det med ophøjet ro og ser tiden an? 
Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for... Vis hele indlægget
124 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis vi skal tro på myndighederne, så må vi konstatere, at der simpelthen ikke er testudstyr eller -materialer, samt der ikke er nogle værnemidler tilbage. Derfor giver det for mig INGEN mening i at skændes om, hvorvidt der skal testes mere eller mindre, når det nu slet ikke kan lade sig gøre. Er jeg helt galt afmarcheret?
Hvis vi ikke skal tro på myndighederne, er vi ude i at anarki lige så godt kan tage over først som sidst.

Med venlig hilsen
ktm

et er såmænd ikke for at skændes - men at alle "menigfolk" skal på arbejde, mens funktionærer fiser rundt i byggemarkeder for at bruge "fritiden" til noget - det synes jeg ikke om.. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er ikke tale om at skændes, men civilsamfundets ageren er afgørende for hvordan situationen udvikler sig. Derfor er spørgsmålet om test og værnemidler genstand for fortsat debat.

Det er en situation vi ikke har oplevet før hvor fordele og ulemper ved test løbende afvejes.

Det giver god mening at prioritere test som sundhedsmyndighederne har udstukket. At der kan komme nye retningslinjer afhænger helt af hvordan situationen udvikler sig.

Angående værnemidler er der ingen vaklen i gelederne. Der arbejdes på højtryk for at skaffe værnemidler nok til det sundhedspersonale der er mest udsatte, men de er under pres og så hjælper dystre udmeldinger om anarki ikke.

Panik har aldrig forbedret en alvorlig situation.
Naturligvis skal vi ikke blive paniske. Jeg er da ikke fyldt 71 endnu, og er sund og rask. Så jeg regner ikke mig selv i risiko gruppe. Jeg har som ofte beskrevet gang i renoverings projekt hos datter. Der er så nu 4 børn samt moderen hjemme, så det er vores lille familie hvor både jeg og konen kommer.
De andre børnebørn holder vi lav / nul social profil med, ikke mindst i lyset af at der er et barnebarn et af stederne med nedsat immunforsvar.
Det med de små "menigfolk" skal på arbejde medens funktionærer kan fise i byggemarked kan på ingen måde hidse mig op. Jo mere jo bedre, så hjulene holdes i gang. Ellers går samfundet da helt i sort økonomisk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja man bliver selvfølgelig ikke mere rask af at blive testet   Vores lokale sygehus har meldt ud de både har en plan B og D og personalet er meget opfindsom, værnemidler bliver brugt med stor omtanke. Det sker for eksempel ved at lægen når han til ser patienten, også tager blodprøver og hjertediagram som bioanalytikere normalt står for. På den måde har man reduceret forbruget med 50 procent.    
Annonce
Læste i avisen, at på det lokale sygehus, var beholderne med håndsprit, blevet tømt, og så fyldt med vand, for at dække over ugerningen.
Sådanne mennesker, er da total ligeglade med andres ve og vel.

Vores lokale brugs havde for øvrigt håndsprit på lager i går, købte nu ikke noget, vi har en bøtte der er næsten fuld.

Vi prøver igen, i morgen --
Natur skrev den 22-03-2020 09:13:40

et er såmænd ikke for at skændes - men at alle "menigfolk" skal på arbejde, mens funktionærer fiser rundt i byggemarkeder for at bruge "fritiden" til noget - det synes jeg ikke om.. 

Øøh hvilke funktionærer render rundt med fuld løn hjemme? Kan da kun være offentligt ansatte for private skal arbejde hjemme fra

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Offentlige ansatte skal i særdeleshed arbejde hjemmefra når nu deres IT support har fået det op at køre. Var det ikke 16000 arbejdspladser der pludselig skulle flyttes af en enkelt IT afdeling.
Der er ikke så mange private firmaer som kan oprette hjemme arbejdspladser. Ansætte på hoteller og i restauranter har ikke den mulighed, ligesom de fleste ansatte i industri og håndværk også har begrænsede muligheder. Det er ikke nemt at flytte en stanse maskine eller laserskærer ud i folks carport. Ligeledes hjælper det ikke at mure et hus op på egen græsplæne.
Så undgå hellere misundelse m.m. det kan vi ikke bruge til noget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
MLU skrev den 22-03-2020 13:35:53

Øøh hvilke funktionærer render rundt med fuld løn hjemme? Kan da kun være offentligt ansatte for private skal arbejde hjemme fra

øhh hvilken planet bor du på? hvor mange opgaver er der for mange private funktionærer, hvis salg/service er lagt ned?
men ja, den var mere møntet på offentligt ansatte (ikke sundhed, der render livet af sig selv :-( ) og dem i de store virksomheder, der jo allerede har snablen nede i kasserne.. er der en krone tilbage i et hjørne til de små, er det fordi sugerøret var stoppet til af penge!!

Og hvordan tror du at man har det, hvis folk går i "jem og fusk" og køber maling - fordi nu har man tid..
i stedet for at tage fat i den lille maler i stedet?? (set på nyhederne for et par timer siden - blot anden butik)

den lokale plæneklipper/haveservice / er ramt meget.. så vi har bestilt et ekstra service.. selvom vi kunne lave det selv, og havde tid.. en vi vil gerne have at de overlever, til vi har rigtig meget brug for dem..

men vi har jo alle vores oplevelser.. så jeg vil lade jer opleve jeres, mens vi selv forsøger at overleve tiderne.. (og er så glade over, at vi ikke har levet over evne, men kan suge på lappen i noget tid..
over and out..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
MLU skrev den 22-03-2020 13:35:53

Synes nu også det er at stikke lidt rigeligt til de offentligt ansatte, da den kære mette sagde de ikke kritiske offentligt ansatte blev sendt hjem, fattede de fleste vel godt, at der faktisk er ret mange kritiske stillinger i det offentlige, sundhedssektoren som den klart største, men offentlige transport som jeg selv er en del af, selv kontorfolkene i DSB arbejder, det fik da lagt DSB intranet ned et par gange de første dage, fordi der kom for mange på hjemmefra.. 

hjemmeplejen arbejder stadig som de plejer.

selv lærene som er sendt hjem arbejder hjemmefra med at finde på kreative opgaver til skolebørnene som nu sidder hjemme, det er så muligt de ikke arbejder 7:24 om dagen, men mindre kan nok også gøre det.

pædagoger kan nok ikke gøre ret meget hjemmefra.

Så da mette sagde de offentlige ansatte blev sendt hjem var det i de fleste tilfælde ikke for atlave ingenting, og de fleste andre arbejder stadig, og nogen(sundhedssektoren) går muligvis en hård tid i møde...

Ikke for at klandre de privat ansatte,der er også mange der arbejder hjemmefra...

En grund til mange går i silvan for tiden, kunne jo være at der ikke er nogen sociale ting folk skal , og de derfor har tid til at lave de ting de har gået og udskudt, vi skulle f.eks holde barnedåb idag, og i stedet har jeg gået og fjernet udkrudt i haven :)
Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også