Corona-virus.

Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for corona-virusen? Hamster og panikkøber I? Eller tager I det med ophøjet ro og ser tiden an? 
Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for... Vis hele indlægget
124 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Aha! - de forklarer dine sømbeslåede træskostøvler.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
bobenontot skrev den 29-03-2020 20:05:53

 Tjah, forleden i Bauhaus mødte jeg en mand med ansigtsmaske (som har tvivlsom værdi iflg. nettet, men lad nu bare ham tro på det). Nå, men jeg kom åbenbart for tæt på hans “comfortzone”, for han sprang nærmest baglæns. Altså, hvis han er så følsom, hvad foretager han sig i Bauhaus? Der kan da ikke være livsvigtigt at handle i et byggemarked?  Måske burde man så i stedet opholde sig hjemme, og nøjes med at handle mad, og andre “livsvigtige” ting, og så lade byggeprojekterne hvile lidt! 🧐


 Ansigtsmasken er særdeles virksom til beskyttelse af andre personer mod evt. sygdomme som bæreren af masken måtte have. Så måske undgik han dig fordi han ikke ville være skyld i at du blev smittet, skulle han have en smitsom sygdom.

Hans udlægning er måske, at det da ikke kan være så livsvigtigt at handle i et byggemarked, at man går derind uden at beskytte sine medmennesker mod smitte.

Til orientering: Har selv været i et byggemarked uden at beskytte de andre handlende og ekspedienten. 

Ang. ansigtsmasker, så er jeg af den overbevisning at fx. fordi tandlæger har bind for mund og næse - er det for at værne sig selv imod patienter med dårlig ånde.  

Rantzau, Jeg ville ønske jeg havde et par gode solide trækostøvler, men jeg ser dem aldrig i handlen mere. Så jeg må nøjes med mine u-opslidelige militærstøvler.  
 
ansigtsmasken har nåske ikke den store effekt mod at modtage virussen men sikkert en del mod at give den videre, også er det også smart hvis man har en tendens til at gå at klø sig i/på næsen uden at tænke over det.. det samme med hansker, eg går dog ikke med nogen af delene..
Jeg så et billede (vistnok i en avis) af en mand der godtnok var gået til yderlighederne, han bar gasmaske, gummihansker og heldækkende gummidragt når han skulle ud i samfundet. Jeg fik den tanke det lige før var udtryk for en anonymisering, hvor han afviser interaktionen med sine medborgere og næsten var på kant med tildæknings forbuddet - I hvertfald ikke nemt og identificere ham hvis han var en kriminel.    

Ps. Jeg tør da næsten ikke gå med elefanthue mere, som ellers var ret populære for 3-4 årtier siden. 
Annonce
Det viser vel bare hvor vanskelig kunsten at oplyse er. Det er mit indtryk at myndighederne ganske klart løbende har informeret om både tiltag og udvikling så selv den mest tungnemme burde fatte budskabet.

Alligevel ses hele spektret af ageren - lige fra fælles babning på vandpibe til iklædning af rumdragt.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nå men idag skal der dæleme køres byggeaffald m.m på genbrugspladsen både for mig selv og naboen (vi nåede det lige netop ikke da pladsen lukkede for nogle uger siden). Genbrugspladsen åbnede faktisk igår allerede kl 6 om morgenen, da pladsfolkene havde en forventning om stormløb og lange kødannelser - men det skete slet ikke, alt blev afviklet i god ro og orden.  
Når du nu er i gang Frank, kan du så ikke være en flink nabo og tage lidt sygehusaffald med - det begynder nu også at hobe sig op.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis masker ikke har nogen effekt så forstår jeg ikke at sundhedsvæsener verden over skriger på dem ;-) Men dem det skal selvfølgelig være de rigtige masker og dem finder i nok ikke i Jem & Fusk i disse dage. Hvis i gør så giv køb dem straks og send dem til Brostrøm.
Masker er ikke et problem at få fat på.
Jeg får dagligt henvendelser fra Kinesiske leverandører... Og har da også nogle prøver liggende.... Og det er ikke den sædvanlige ringe kinesiske stof/papir maske.... Men masker med udskiftelige filtre osv.

MVH Njord
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også