Selvklæbende tagpap på 45m2 fladt kolonihavetag?

Hej
Jeg skal have lagt tag på min kolonihave. Jeg synes det er svært at brænde tagpap, så tænkte på at køre med selvklæbende. Men er det en god idé på et tag på 45m2.Taget er fladt med en lille hældning.Alle steder står der, at det er godt til gø
vh Bodil
Hej Jeg skal have lagt tag på min kolonihave. Jeg... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren skrev den 09-03-2020 22:48:22

Sømmes bundpappen på eller er den også selvklæbende?
Hvis du mener min(adeso) løsning så er den også selvklæbene på hele fladen. det samme med overpap..

 

Pizzabager skrev den 10-03-2020 00:29:27

 

 Hvis du mener min(adeso) løsning så er den også selvklæbene på hele fladen. det samme med overpap, og jeg kan tilføje at den klæber godt.. 

Det lyder virkelig smart! Og du føler at fugningen langs alulisterne er solidt nok? Virker bare så vildt at en fuge kan holde regnvand væk.... 
Det er jo ikke fugen alene der holder regnen væk. "vandets vej " er jo nedad så ved overlapning så trænger det ikke ind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
BodilC skrev den 10-03-2020 09:27:44

Det lyder virkelig smart! Og du føler at fugningen langs alulisterne er solidt nok? Virker bare så vildt at en fuge kan holde regnvand væk....

 Det er ikke kun fugen, overpappet er i sig selv klæbene, så det klæber til listen, hvis det altså er adeso du taler om. 

Annonce
Det er det. Man gør det samme med Icopal. 
jeg har aldrig hørt om Adeso før. Har det samme kvalitet som Icopal? Kan godt se, at det er halv pris, men efterhånden synes jeg, at i byggeri følges pris

Jeg ville gå med Adeso.. Du har i forvejen et byggeri, hvor kvaliteten ikke er optimal - om Adeso så er 10% ringere end Icopal - so what..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
BodilC skrev den 11-03-2020 07:10:01

Det er det. Man gør det samme med Icopal.
jeg har aldrig hørt om Adeso før. Har det samme kvalitet som Icopal? Kan godt se, at det er halv pris, men efterhånden synes jeg, at i byggeri følges pris

 jeg er ikke ekspert. men jeg synes det virkede rigtig godt.  og måden var lavet på virker ganske gennemført. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også