Selvklæbende tagpap på 45m2 fladt kolonihavetag?

Hej
Jeg skal have lagt tag på min kolonihave. Jeg synes det er svært at brænde tagpap, så tænkte på at køre med selvklæbende. Men er det en god idé på et tag på 45m2.Taget er fladt med en lille hældning.Alle steder står der, at det er godt til gø
vh Bodil
Hej Jeg skal have lagt tag på min kolonihave. Jeg... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok! Nu tror jeg, at jeg har den. Der løber helt rigtigt tagrender i bunden af taget; Huset er ca 340 høj i fronten og 210 bagved, så over 8 m falder det alligevel lidt. Umiddelbart læser jeg, at jeg kan benytte begge metoder, men tror trekantalisten er mest egnet... 
På nær i bunden ved tagrenden. Ellers har du misforstået konceptet. 

Elektronikteknikeren
Ja der skal en bundliste på, den har jeg forstået :)

mig tak for artiklen, det er helt perfekt! Søgte eller efter andre indlæg uden held. 
Hvordan går det efterhånden med det kolonihavehus? Du har jo været rimelig udfordret, husker jeg? 😊

Mvh. Christian M
 

Annonce
Når taget er 1,30 m høj så er det kun metoden med tagrende i den ene side der kan bruges.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Pyh Christian, det går da frem, men jo slet ikke som forventet 🤪 min far som ved et og andet om de her ting, blev syg et par måneder efter vi gik igang, og så har jeg jo måtte gøre det selv på bedste vis og med gode råd herindefra. Det har været en stor mundfuld, til tider for stor, for en enkeltperson som mig, der ingen erfaring overhovedet har. Og jeg har et par gange overvejet at rive hele tilbygningen ned eller sælge huset. Vores oprindelige tidsplan for tilbyg hed færdig juni 2019... 😳 Men der står da en tilbygning, som mangler en dør, hvorfor der jo ikke har været lukket helt af. Så lige nu kæmper jeg med skimmel på de ubehandlede træoverflader og gipsvægge derinde, men er fortrøstningsfuld. Ville så hyre én til at lave den del af taget jeg selv lavede, da tagpladerne er fuldstændig besat af skimmel ned mod huset. Ikke at taget er utæt faktisk. Men tagmanden sagde, at hele taget skal udskiftes; det havde jeg sgu ikke regnet med, da den tidligere ejer sagde, at det var ca 6-7 år gammelt. Det er tæt, men klistrer ikke til underlaget. Han gav et tilbud på taget, som lå lige over 100.000kr. Dét kom bag på mig; og helt ærligt er huset jo ikke det værd. Så nu prøver jeg selv 😬 faldt heldigvis i snak med én derude igår, der har erfaring med at lægge det, så han vil komme forbi og hjælpe mig igang.
Såååå next step er tag, smide gipspladerne ud og investere i profilbrklædning til inderbeklædning, grave rottesikring hvor jeg ikke nåede det, sætte resten af facaden på, male den og så skal jeg have lavet noget fald væk fra bygningen, da den pt står lidt lavt og eternitpladerne bliver meget fugtige - nå jo, og så lige nyde sommeren og passe have og børn 😅
Kunne jeg lave det om, havde jeg insisteret på, at vi byggede tilbygningen fra bunden og ikke henover skelettet fra det gamle skur/badeværelse. Der har været alt for megen lapning, skæve vinkler og latterlige løsninger...
Men grundet mit mega lave budget vurderede min far, at det var den bedste løsning. 

Erfaring = klogskab
Og ved gud hvor bliver man klogere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har selv lige lavet et tagpap tag på mit skur/værksted med fald til den ene side, jeg købte adeso 2 lags løsning (da den var billigere end icopal) og var overrasket hvor smart det var lavet da jeg fik læst vejledningen. jeg lavede det med aluprofiler hele vejen rundt og alu drypliste(eller hvad den nu hedder) på den side med tagrende.

jeg lagde først tagkrydsfiner, så skulle der en forsegler på af en art(stod i vejledningen, så det gjorde jeg) detskulle bare pensles på, det var tyndt og tørrede hurtigt.
så lagde jeg bundpappen først, så satte jeg alulisterne på, også toppappen bagefter, med en tagfugemasse langs kanterne..
Sømmes bundpappen på eller er den også selvklæbende? 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også