Gulvvarme med forskellig pex tykkelse

Hej LDS
Jeg har et værelse hvor der er lagt 20mm pex til gulvvarme. Det er ikke koblet til endnu, da det hele skal trækkes igennem gangen. Gangen skal jeg i gang med nu her når det er bare en smule varmere og det bliver samlet i bunden af et skab, så det er ikke skjult

Vil det være et problem at lægge 16mm rør som frem og retur til værelset, mens der er lagt 20mm i gulvet? Der må være noget tryk forskel eller lign. men vil det være et problem for den daglige drift? Det er et værelse på 8m2

 

Hej LDS Jeg har et værelse hvor der er lagt 20mm... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor er det egentlig at du ikke bare lægger 20 mm hele vejen? Er der en specifik grund til det? 

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 08-03-2020 08:33:57

Hvorfor er det egentlig at du ikke bare lægger 20 mm hele vejen? Er der en specifik grund til det?

 Der hvor det skal ind, er der ikke meget plads og der kommer nogle bøjninger. Med 16mm kan jeg måske nemmere få det bøjet rundt og har lidt ekstra plads. Det er ikke meget ekstra, men hvis det er det der skal til, så vil jeg gerne være forberedt :)


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Når jeg taler om opgradering, menes eventuelt overgang eller skift til mere effektive varmepumper hvor indreguleringen lettes ved ens rørdiameter.

Dokumentationen i eksisterende varmesystemer er sjældent til hjælp for nye ejere.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Når fordelerrøret først er indreguleret, så er det da ligegyldigt med om du skifter varmekilde til noget der er mere efektivt

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

I princippet ja - i praksis nej
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det kræver en uddybning!

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Du kan bare se alle de spørgsmål der er rejst alene her på sitet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Din dokumentation er da ikke saglig begrundet. Det er da fuldstændig lige meget om pumpen sidder på en gammel oliebrænder eller i en luft/vand vp. Modstanden er den samme i gulvslangerne.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Så længe pumperne er uændret, og temperaturset ligeså, så burde man ikke se ændringer ved anden varmekilde. 

Elektronikteknikeren
... og din argumentation er kun teoretisk.

Se de svar der kommet. Der er flere svar der bunder i praktisk erfaring hvor de officielle løsninger ender i en blindgyde.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også